www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=87

Regia:Gary Winick
Roluri principale:Jennifer Garner, Mark Ruffalo
Durata:97
Rating:
Producator:Revolution Studios
Premiera în România:06.08.2004

Filmul "13 Going on 30" (Azi 13, mâine 30 de ani) al regizorului Gary Winick este o frumoasa comedie-fantezie romantica. Ac?iunea începe în 1987, când spectatorii fac cunootin?a cu Jenna Rink (Christa B. Allen), o fata stângace în rela?iile sociale care cauta cu disperare sa fie acceptata de catre colegii ei. Când prietenul saui cel mai bun oi totodata admiratorul ei nu chiar secret Matt (Sean Marquette) încearca sa o consoleze sfatuind-o sa fie "originala", ea raspunde: "Nu vreau sa fiu originala, vreau sa fiu grozava."

În timpul unei umilitoare petreceri de 13 ani, asupra Jennei este presarat cu "praful dorin?elor", oi se trezeote a doua zi diminea?a dându-oi seama ca via?a ei a sarit în mod magic peste 17 ani. Deoi în mintea ei Jenna este înca o neîndemânatica de 13 ani, trupul sau a înflorit, ajungând cel al fermecatoarei Jennifer Garner. Pe lânga noul ei chip atragator oi contururile ei feminine, alte dichisuri cu care se trezeote includ un luxos apartament în Manhattan, un prieten ciudat oi o importanta slujba în publicitate, la o revista pentru femei.

Dupa ce îoi revine din oocul ini?ial al metamorfozei sale magice în femeie matura, Jenna se obionuieote repede în noua ei piele. Ce ar putea sa nu îi placa? Poate sa stea la petreceri mondene pâna dupa ora 11 p.m. fara sa mai trebuiasca sa le ceara voie parin?ilor, iar colec?ia ei de pantofi ar face orice femeie verde de invidie. Totuoi, Jenna descopera oi partea negativa la a fi în sfâroit grozava oi populara. Pe masura ce încearca sa refaca puzzle-ul anilor pierdu?i din via?a ei, Jenna afla ca a ajuns în vârf calcând peste al?i oameni. Pe lânga faptul ca a fost nemiloasa oi vicleana, mai descopera oi ca a avut aventuri amoroase cu barba?i însura?i.

În speran?a reconectarii cu recenta ei copilarie - recenta cel pu?in pentru ea - Jenna reuoeote sa îl gaseasca pe Matt, care a devenit atractivul Mark Ruffalo, oi este acum un fotograf care locuieote în Greenwich Village oi urmeaza sa se casatoreasca. El raspunde, cum era de aoteptat, cu neîncredere la povestea incredibila a Jennei, informând-o ca nu au mai vorbit de la acea fatidica zi de naotere a ei, când l-a alungat din via?a ei. Deoi se preface a fi indiferent din punct de vedere emo?ional, este evident ca nu a uitat-o cu adevarat niciodata.

Aoa cum se întâmpla în cazul acestui gen de poveoti cu dorin?e împlinite, Jenna ajunge sa regrete impulsurile ei adolescentine, oi de data aceasta îoi doreote sa nu fie prea târziu pentru o a doua oansa acordata primei iubiri. Garner îoi intra destul de bine în rol, oferind un amestec efervescent de neliniote adolescentina oi chicoteala feminina. Dupa rolul de femeie fatala din serialul "Alias", Garner dovedeote un surprinzator sim? ascu?it pentru comedie, care o ajuta sa men?ina iluzia convingatoare a unei fete neîndemânatice prinse într-un trup adult.

Filmul este presarat pe alocuri cu un uoor umor sexual, care, deoi unii parin?i îl pot considera nepotrivit, trebuie privit în contextul naivita?ii Jennei în domeniul sexualita?ii. Multe dintre glumele care nu sunt chiar la locul lor sunt folosite pentru a sublinia inocen?a Jennei. "Azi 13, mâine 30 de ani" este în fond o poveste dulce, emo?ionanta, oi finalul de genul "au trait ferici?i pâna la adânci batrâne?e" ne aminteote ce este cu adevarat important în via?a.

Datorita umorului cu o oarecare tenta sexuala, unor expresii necizelate oi referin?elor scurte la droguri, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=87