www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=86

Laws of Attraction

Regia:Peter Howitt
Roluri principale:Pierce Brosnan, Julianne Moore
Durata:87
Producator:Intermedia Productions
Premiera în România:16.07.2004

Pot doi avocati pentru divort sa îsi gaseasca fericirea în casnicie dupa ce se trezesc casatoriti? "Laws of Attraction" (Legile atractiei) pune aceasta întrebare într-o comedie romantica; este un mesaj frumos despre angajament, dar se insista prea mult asupra râsului.

Avocata în New York, deosebit de competitiva în sala de tribunal, Audrey (Julianne Moore) îsi întâlneste perechea când Daniel (Pierce Brosnan) se reîntoarce în oras; el este genul avocatului care obtine întotdeauna aranjamente profitabile la divort pentru clientii sai. În tribunal cei doi sunt rivali, dar Daniel, un romantic în adâncul inimii, o gaseste fascinanta, si dupa o cina si prea multe pahare baute, farmecul lui pare sa fi darâmat zidul ei de aparare. A doua zi dupa aventura din acea noapte, cei doi ajung din nou în sala de tribunal; însa când el foloseste o tehnica murdara pentru a câstiga, toate sperantele pentru o relatie par a se spulbera.

Intra în scena un nou cuplu: starul rock Thorne (Michael Sheen) si sotia sa, Serena (Parker Posey), designer. Daniel o reprezinta pe sotie în procesul de divort, iar Audrey pe fustangiul sot. Amândoi doresc sa obtina posesie unica asupra unui singur lucru: castelul lor din Irlanda; de aceea, avocatii merg sa adune marturii favorabile din partea personalului de la castel. Din nou, Audrey si Daniel consuma prea mult din bautura locala si se trezesc cu inele pe degete si cu amintirea unui preot care i-a casatorit cu o noapte înainte. El este multumit; ea nu. La reîntoarcerea la New York, unde casatoria lor a devenit deja bârfa numarul 1, ei decid ca e mai bine sa pastreze o fatada de cuplu casatorit, traind însa împreuna platonic.

Filmul beneficiaza de o distributie cu actori atragatori, cuceritori, si de cadre somptuoase, de la interioare luxoase de apartament la peisaje cu dealuri irlandeze. Totusi, interpretarea pe care o dau actorii rolurilor lor nu este cea mai buna din cariera lor, si scenariul lasa si el de dorit, nejustificând, de exemplu, întotdeauna actiunile personajelor. Cel putin se ajunge însa la acceptarea faptului ca este nevoie în casatorie de angajament si munca, aceasta nefiind ceva de care sa ne scapam la prima nemultumire.

Datorita sugerarii de relatii sexuale dupa consum de alcool, unor expresii necizelate si vulgare, Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=86