www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=84

Regia:Martha Coolidge
Roluri principale:Julia Stiles, Luke Mably
Durata:111
Rating:A-III (AP)
Producator:Lions Gate Films Inc., Paramount Pictures
Premiera în România:23.07.2004

O doritoare de cariera cade în plasa farmecelor unui student care se dovedeste în final a fi de vita regala, în comedia romantica "Eu si Printul" (Paramount). Julia Stiles îi da viata personajului Paige Morgan, o studenta la medicina la Universitatea din Wisconsin. Crescuta la o laptarie de tara, Paige are visul de a-si face viata asa cum vrea ea, iar pentru acest ideal îsi dedica toate energiile. Dupa terminarea facultatii ea viseaza sa lucreze ca medic în tarile lumii a treia.

Dincolo de Atlantic, viata lui Eduard (Luke Mably) este de asemenea stabilita. Atunci când îi va veni timpul el va trebui sa se urce pe tronul Danemarcei, încadrându-se în continua si cea mai lunga monarhie din lume. Între timp, frumuselul print este mai interesat sa petreaca cu fete si sa alerge cu masina pe strazile din Copenhaga decât de problemele de stat. Impulsionat de imaginea colegiilor americane, el se hotaraste sa îsi schimbe cursul vietii si se înscrie - icognito - tocmai la Universitatea din Wisconsin. Parintii lui Eduard, regele si regina (James Fox si Miranda Richardson) aproba cu greu dorinta rasfatatului lor vlastar, cu conditia ca acesta sa fie însotit de Soren (Ben Miller), un fel de baby sitter pentru casele regale.

În prima noapte petrecuta în campus, Eddie, cum se prezinta el, este lovit de sageata lui Cupidon când trece pe lânga Paige, ce lucra ca barmaninta. De aici urmeaza o poveste de dragoste predictibila, în care cei doi descopera ca se iubesc, Eddie angajându-se si el la acelasi bar unde lucra Paige. Faptul ca ea vine de la tara, iar el e de sorginte regala nu împiedica romanta. Pentru prima oara Eddie se descopera în situatia în care este iubit pentru ceea ce este si nu pentru ceea ce urmeaza sa devina. În final însa paparazzi europeni îi dau de urma, iar adevarata identitate a lui Eddie este dezvaluita. Simtindu-se tradata. Paige se cearta cu Eddie, iar acesta se întoarce acasa la tatal sau bolnav.

Urmând formula basmelor, Paige renunta la scoala de medicina si ia avionul spre Danemarca în speranta unui final de poveste. Dar ajunsa aici ea descopera pretul mare cerut de finalul "si au trait fericiti". Ia cam doua ore pâna la final, mult prea mult pentru un film plin de clisee. Pentru a privi partea buna, merita notata prestatia Juliei Stiles, în timp ce Luke Mably nu reuseste sa fie prea convingator în transformarea sa din rasfatat în tip de treaba. Ben Miller aduce comicul necesar în acest film. "Eu si Printul" se vrea a fi un basm modern, despre riscurile si recompensele iubirii. Filmul pune însa prea mult accentul pe realizarea personala.

Datorita unor expresii necizelate, unor situatii cu implicatii sexuale, si atitudinii fata de studenti si bautura, Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parintilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=84