www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=83

Regia:Sam Raimi
Roluri principale:Kirsten Dunst, Tobey Maguire
Gen:Aventuri, SF
Durata:127
Producator:Columbia Pictures
Premiera în România:09.07.2004

Omul Paianjen se întoarce cu sute de milioane de dolari facu?i din primul film, sperând sa ob?ina oi mai mult cu continuarea, "Omul Paianjen 2" (Columbia Pictures). Iar oansele sunt mari sa fie aoa. Regizorul Sam Raimi farmeca din nou oi ne ofera o poveste solida, plina de efecte speciale, rezultând o urmare de doua ori mai distractiva decât originalul. Bazat pe benzile lui Mavel, ce au aparut pentru prima oara în 1962, acest film este foarte reuoit.

Au trecut doi ani de când muocatura unui paianjen modificat genetic l-a transformat pe manieratul Peter Parker (Tobey Maguire) dintr-un student într-un luptator împotriva crimei, dotat cu o serie de abilita?i arahnidiene printre care for?a oi agilitatea supra-omeneasca, precum oi puterea de a se ca?ara pe ziduri oi de a trage din încheieturile mâinilor cu fibre foarte rezistente. Dar via?a nu este roza pentru Omul Paianjen, aflat veonic în lupta cu delicven?ii. Rela?ia cu cel mai bun prieten, Harry Osborn (James Franco), cunoaote oi ea o perioada dificila, acesta fiind obsedat de dorin?a de razbunare pe Omului Paianjen, pe care îl considera responsabil pentru moartea tatalui sau. Dar cel mai mult îl chinuie iubirea. La finele filmului trecut, Peter luase dificila decizie de a se despar?i de iubirea sa, Mary Jane (Kirsten Dunst), alegând cu curaj singuratatea auto-impusa pentru a nu-i pune acesteia via?a în pericol.

Desigur, via?a se super-erou are oi avantajele ei (în gluma fie spus): de exemplu acela de a întâlni o gramada de super-criminali interesan?i. Acum starul zilei este Dr. Otto Octavius (Alfred Molina) - Doctor Octopus, alias "Doc Ock" - un geniu nebun ce vrea sa distruga oraoul dupa ce un experiment nereuoit de fuziune nucleara i-a adaugat patru tentacule mecanizate. Efectele vizuale sunt mult îmbunata?ite fa?a de celalalt episod, oi cu siguran?a vor impresiona oi capta aten?ia audien?ei, în special în momentele de lupta dintre Omul Paianjen oi Doc Ock. Filmul con?ine câteva scene terifiante - în special cea din sala de opera?ie - ce reflecta specializarea în filme horror a regizorului. Scenele justifica clasificarea A-III, dar parin?ii pot analiza oi decide daca copiii lor mai mari pot vedea filmul.

Ca oi în primul film, "Omul Paianjen 2" are substan?a, inima, chiar oi atunci când te ?ine într-o cursa printre blocuri. Luptele dintre personaje nu stau în calea poveotii oi nici nu diminueaza drama umana pe care o expune filmul. În spatele efectelor speciale extraordinare este o poveste despre un individ cu care spectatorii se pot identifica. Spre deosebire de Superman cel indestructibil sau de Batman cavalerul întunericului, Omul Paianjen este eroul ce poate fi în fiecare, eroul zbuciumat de dubii oi sentimente umane de nesiguran?a. El se straduieote sa faca fa?a "darului oi blestemului" puterilor pe care le are, chinuit de impulsul de a-oi abandona misiunea oi a-oi declara iubirea fa?a de Mary Jane, oi apasat de vinova?ia pentru moartea dragului Unchi Ben (care l-a avertizat ca "puterile mari vin înso?ite de o mai mare responsabilitate"), care a fost ucis în primul film.

Raimi decoreaza filmul din nou cu multe oi reuoite scene de umor. Construit pe temele definite în primul film, "Omul Paianjen 2" se arunca mai adânc în explorarea plasei emo?ionale în care se afla prins Peter. Sunt ridicate probleme morale privind identitatea, responsabilitatea oi sacrificiul. Peter este pus în fa?a clasicei alegeri dintre iubire oi datorie. Ce va alege ve?i vedea, noi va spunem doar ca regizorul lasa o poarta deschisa spre o continuare a filmului. Concluzia ar fi ca daca vre?i vara aceasta sa merge?i la un film, "Omul Paianjen 2" nu va va face sa va urca?i pe pere?i de plictiseala.

Datorita scenelor de violen?a oi a unora de groaza, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=83