www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=80

Life or Something Like It

Regia:Stephen Herek
Roluri principale:Angelina Jolie, Edward Burns
Durata:100
Producator:20th Century Fox
Premiera în România:--.--.2002

O frumoasa jurnalista aflata în ascensiune este zguduita brusc atunci când afla ca va muri într-o saptamâna, în reuoitul film romantic "O via?a aproape perfecta" (20th Century Fox). Tot timpul cu parul coafat, unghiile facute oi cu un look sexy, ambi?ioasa reportera din Seattle, Lanie (Angelina Jolie) vrea totul. Este foarte încântata de perspectiva unei slujbe bune la New York, dar iritata ca pâna atunci trebuie sa lucreze cu cameramanul Pete (Edward Burns), cu care a avut o aventura de o noapte pe fondul unei be?ii. Ea este acum logodita cu jucatorul de basseball Cal (Christian Kane) aflat mai mult pe drumuri, cu meciurile lui. Cei doi însa, Lanie oi Cal, sunt cuplul cel mai celebru din Seattle, invidiat de to?i.

În timp ce ia un interviu unui profet de pe strada (Tony Shalhoub), ce avea capacitatea stranie de a prezice în mod corect unele evenimente, acesta îi spune lui Lanie ca va muri joia viitoare. Ea nu îl crede pâna când alte trei previziuni ale acestui profet se întâmpla exact cum a spus. Convinsa ca va muri, Lanie cade psihic, apeleaza la bautura, oi în aceasta stare euforica realizeaza o transmisiune în direct de la o greva a muncitorilor din transporturi, pe care îi transforma în trupa ei ad-hoc cu hitul "I Can't Get No Satisfaction".

Filmul e una, iar via?a reala e alta: Lanie, care îoi regreta gestul odata trezita a doua zi din be?ie, nu este data afara, cum se aotepta, ci în schimb primeote promovarea mult aoteptata. Este chemata la New York pentru a-i lua un interviu în direct Barbarei-Walters (Stockard Channing). Ajunsa aici Lanie tocmai îoi încheie procesul de re-evaluare a vie?ii, în mare parte datorita insistentului Pete, care a reintrat în via?a ei romantica (Lanie, neîn?eleasa de logodnic, renun?a la acesta). Evident, trebuie sa fie ceva cu moartea anun?ata joi, dar nu va dezvaluim finalul.

Ce am face daca tocmai am afla ca vom muri într-o saptamâna? Este o premisa promi?atoare, dar în mâinile regizorului Stephen Herek aceasta devine mai mult o poveste romantica. Mesajul pe care îl transmite filmul este ca familia oi prietenii trebuie sa fie puoi înaintea ambi?iilor personale oi a iubirii de sine, mesaj caruia desigur nu îi po?i reprooa nimic. Lanie apare aproape în toate scenele, ca o prezen?a obsesiva, dar Angelina Jolie reuoeote sa îi faca prezen?a suportabila. Exista o scena reuoita când ea îoi viziteaza sora înstrainata (Lisa Thornhill), într-o încercare de împacare, dar totul se termina chiar când discu?ia începe sa prinda ceva substan?a.

Nu este credibil ca un gest neprofesional, un interviu lipsit de obiectivitate, poate sa aduca o atât de mare recompensa, o promovare atât de sus. Iar obiceiul lui Pete oi Lanie de a-l tot ruga pe celalalt sa defineasca câte un cuvânt sau altul, devine pâna la finalul filmului chiar enervant. Într-o scena, Pete ne "explica" cum catolicii, daca au lasat gravida o femeie, au doua op?iuni: sa o ia de nevasta sau sa o ia de nevasta. Aoa a facut oi el, Biserica devenind cumva vinovata de divor?ul lui. Per ansamblu tema filmului este frumoasa, doar ca ar fi putut fi mult mai bine fructificata.

Datorita legaturilor extra-maritale dintre personaje, apelului la alcool oi folosirii unor expresii vulgare, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=80