www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=79

Regia:Len Wiseman
Roluri principale:Kate Beckinsale, Scott Speedman
Gen:Ac?iune, Horror
Durata:121
Producator:Lakeshore Entertainment
Premiera în România:25.06.2004

Vampiri oi vârcolaci se ciocnesc sub clar de luna în "Lumea de dincolo", un film de dragoste, de ac?iune, oi un thriller în acelaoi timp, regizat de Len Wiseman. Ini?ial filmul avea titlul "Romeo and Juliet for Vampires and Werewolves", de unde citim inten?ia filmului de a ne oferi povestea clasica a lui Romeo oi Julieta într-un decor "transilvanean", familiile Montague oi Capulet, devenind familiile Vârcolaci oi Vampiri. Iar mixtura merge mai departe, adaugându-se ingrediente precum violen?a oi efecte a la Matrix.

Prinoi la mijlocul luptei sunt Selene (Kate Beckinsale), din rasa vampirilor, oi Michael (Scott Speedman), un tânar doctor în ale carui vene se ascunde cheia pacii dintre rasa Selenei oi vechii loc duomani, vârcolacii. Problemele apar atunci când ispititoarea ucigaoa îl salveaza pe Michael din mâinile vârcolacilor, care au nevoie de sângele lui pentru a crea o noua specie prin care sa îoi asigure victoria în conflictul secular cu vampirii.

Michael câotiga inima de ghea?a a Selenei, dar lucrurile se complica în timpul uneia din multe încaierari, atunci când acesta este muocat de Lucian (Michael Sheen), conducatorul vârcolacilor. Astfel Michael oi Selene ajung în tabere duomane, completându-oi transformarea în Romeo oi Julieta. Urmeaza noi comploturi, rasturnari de situa?ie, dar totul scufundat într-o baie de sânge, cu foarte multe imagini violente. Beckinsale îoi joaca destul de bine rolul de vampiri?a, facând audien?a masculina deschisa spre a-oi da gâtul la muocat. Speedman însa este cu adevarat mort, chiar oi actoriceote, având elanul unui pacient ce are nevoie disperata de transfer de sânge, oi deci de energie.

Filmul porneote de la idei interesante oi generoase, precum conflictul între rase oi între clase sociale. Vampirii nemuritori sunt prezenta?i ca niote aristocra?i, sofistica?i oi rafina?i. Vârcolacii sunt însa brute salbatice, care pe vremuri au fost sclavii împara?iei opresive a vampirilor. Este deci uoor de ghicit ca filmul se doreote a fi o metafora la orice conflict etnic sau ideologic, fie între palestinieni oi israelieni, fie între protestan?ii oi catolicii irlandezi. În mod regretabil, tema toleran?ei se pierde printre gloan?e, cadavre, filmari cu încetinitorul, arsenal teribil oi altele.

Datorita violen?ei excesive, scenelor scurte cu nuditate în umbra, precum oi folosirii în câteva cazuri a unui limbaj vulgar, oi a unei blasfemii, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=79