www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=70

Taking Lives

Regia:D.J. Caruso
Roluri principale:Angelina Jolie, Ethan Hawke
Gen:Ac?iune, Drama, Thriller
Durata:102
Premiera în România:30.04.2004

Un agent special al FBI afla pericolele amestecarii intereselor de serviciu cu placerile personale în thriller-ul peste medie "Identita?i furate". În ciuda complotului întrucâtva predictibil oi a terorii dupa tiparele clasice, regizorul D.J. Caruso reuoeote sa dea o nota vie ac?iunii oi sa ?ina audien?a în suspans.

Un scurt dar groaznic prolog are loc în Quebec, în 1983, fixând cadrul filmului prin prezentarea modului în care criminalul în serie (în jurul caruia se învârt investiga?iile) oi-a început "cariera" sângeroasa. Filmul vine apoi în prezent când un corp în descompunere este dezgropat de o echipa de construc?ii din Montreal. Aici apare Illeana Scott (Angelina Jolie), un agent FBI chemat nu cu foarte mare convingere de oeful poli?iei canadiene (Tcheky Karyo) pentru a ajuta la rezolvarea cazului, acesta având intui?ia ca noul caz are de fapt legatura cu un oir de crime nerezolvate ce se întind pe ultimii 20 de ani. Scott nu foloseote metodele tradi?ionale de rezolvare a cazurilor de crima, ci opteaza pentru o metoda mai intuitiva. Metodologia ei neortodoxa îi deranjeaza pe poli?iotii misogini (Oliver Martinez oi Jean-Hughes Anglade) care se ocupa de asemenea de caz.

Desigur, stilul lui Scott de munca fara pauza nu îi lasa timp pentru o via?a sociala - ceea ce nu reprezinta o problema pentru ea: ideea ei de relaxare este sa stea cu un pahar de vin într-o mâna oi cu o serie de fotografii de la locul crimei în cealalta mâna. Dar totul se schimba atunci când se leaga emo?ional de un artist, James Costa (Ethan Hawke), care a fost martorul unei crime oi acum este în pericolul de a fi urmatoare victima. Scenariul se bazeaza pe o nuvela a lui Michael Pye, oi poate fi comparat cu "Tacerea mieilor" ca atmosfera. În prima ora filmul dovedeote a avea stil oi suspansul este bine dozat în întrecerea de a-l prinde pe ucigao pâna nu mai ucide înca odata. În ultimele 30 de minute însa, Caruso deviaza de la nara?iunea încordata în apele cunoscute ale filmelor de acest gen.

Gena Rowlands joaca în film rolul mamei criminalului, care îi avertizeaza pe poli?ioti despre pericolul pe care îl reprezinta fiul ei oi ofera unele indicii despre copilaria acestuia, din care nu au lipsit torturile. Informa?iile oferite de ea o ajuta pe Scott sa elaboreze o teorie care nu numai ca o ajuta sa rezolve cazul dar oi conduce la marea surpriza a filmului. Fara sa deconspiram prea multe, putem spune ca Scott îoi da seama ca criminalul fura vie?ile, identita?ile victimelor lui, stând dupa crima în casa victimei saptamâni sau chiar luni. Jolie oi Hawke îoi joaca bine rolurile, oi evident ca multe dintre scene se opresc pe buzele sau pe ochii de felina ai agentei FBI. Din punct de vedere moral, filmul are aspecte bune oi rele. Deoi con?ine unele imagini oocante, Caruso merita apreciat pentru ca, cu un asemenea scenariu, ar fi putut face un film mult mai horror oi mai violent. Însa filmul con?ine oi o scena de sex care, deoi scurta, nu era necesara.

Revenind la compara?ia cu "Tacerea mieilor", filmul "Identita?i furate" este ceva mai jos din punct de vedere a caracterelor oi al nara?iunii, dar meritul lui este ca nu transforma ucigaoul într-un erou ca în cazul depravatului Hannibal Lecter. Alergând dupa ?ipetele de groaza ale spectatorilor, filmul ajunge totuoi în final sa ofere o imagine a efectelor devastatoare ale unei copilarii alienate, ce explica - dar nu justifica - oribilele crime comise. Astfel filmul este mai mult despre "de ce a facut-o" decât despre "cine a facut-o".

Datorita violen?elor repetate, asociate cu imagini de la autopsii, scenei de sex cu nuditate par?iala oi limbajului adesea vulgar oi dur, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=70