www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=69

Regia:Stephen Sommers
Roluri principale:Hugh Jackman, Kate Beckinsale
Gen:Actiune, Aventuri, Horror
Durata:130
Producator:Universal Pictures
Premiera în România:07.05.2004

Un legendar vânator de monstri ne viziteaza Transilvania în gogonatul si mai ales morbidul film de actiune "Van Helsing". Plin de scene de actiune, realizat cu tehnicile moderne, filmul nu reuseste însa sa aiba un scenariu coerent. Regizorul, Stephen Sommers, a dat viata Mumiei (I si II): avem deci de-a face cu acelasi stil, ce îsi muta doar locatia din Egipt în plaiurile noastre mioritice (greu de recunoscut în acest film).

Hugh Jackman îi da viata lui Gabriel Van Helsing, vânatorul de monstri care lucreaza pentru o agentie clandestina a Vaticanului (!) al carei scop este sa scape lumea de creaturile diabolice. Nu prea sigur de vocatia sa violenta, Van Helsing îsi explica munca sa ca fiind un fel de plata pentru crimele pe care le-a facut în trecut, dar detaliile ramân ascunse chiar si pentru el, datorita unei amnezii inexplicabile. "Este mai bine ca unele lucruri sa fie uitate", spune el la un momentan, replica ce poate fi aplicata si filmului.

Dupa o alergatura de-a "v-ati ascunselea" pe urmele personajului creat digital Mr. Hyde (voce Robbie Coltrane), în turnul Catedralei Notre Dame din Paris, vânatorul este chemat înapoi la Roma. Aici el primeste un nou ordin: sa mearga în Transilvania pentru a-l lichida pe Dracula (Richard Roxburgh) înainte ca acesta sa ucida pe singurul vlastar supravietuitor al unei caste de vânatori de vampiri, printesa Valerious (Kate Beckinsale), cea care se lupta pentru a-si razbuna stramosii si pentru a pune capat blestemului ce sta asupra familiei ei. Însotit de un calugaras, fratele Carl (David Wenham), Van Helsing porneste spre Transilvania, unde coalizeaza cu Valerious.

Dar din cauza prea multor tarusi si crucifice ce le-au luat cu ei, nu prea mai ramâne loc de scenariu în continuare. În principal avem de-a face cu o urmarire: Van Helsing dupa Dracula si miresele lui sugatoare de sânge (Elena Anaya, Silvia Colloca si Josie Maran), care se transforma în ceva stil liliac si terorizeaza satul cu atacurile lor aeriene. Pe drum Van Helsing se încaiera cu niste vârcolaci, gaseste un aliat neverosimil în monstrul lui Frankenstein (interpretat de Shuler Hensley) si dejoaca planul diabolic al lui Dracula. Stephen Sommers nu se dezminte si ofera spectatorilor o serie lunga de secvente spectaculoase vizual, pline de efecte speciale, învaluite în întuneric si într-o atmosfera gotica.

Unii ar putea fi pe buna dreptate iritati de aparitia acestui birou clandestin al Vaticanului, unde lucreaza si Val Helsing. Membrii biroului sunt de toate religiile - de la calugari budisti pâna la imami musulmani. Într-o scena, fratele Carl cere favoruri sexuale ca recompensa pentru salvarea unei fecioare din sat. Iar filmul nu se opreste aici în desconsiderarea religiosului: la un moment dat asistam la un bal într-o biserica deconsacrata din Praga.

Datorita scenelor continue de violenta, unei scene cu aluzii sexuale si unor imagini înspaimântatoare, Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=69