www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=67

Scooby-Doo 2: Monotrii dezlan?ui?i (2004)
Scooby-Doo 2: Monsters Unleashed

Regia:Raja Gosnell
Roluri principale:Freddie Prinze Jr, Sarah Michelle Gellar, Matthew Lillard
Durata:93
Premiera în România:09.04.2004

Zoinks! Aceoti "copii bagaciooi" se întorc cu comedia "Scooby-Doo 2: Monotrii dezlan?ui?i" (Warner Brothers), care va place desigur fanilor originalului animat, putând desigur câotiga oi noi adep?i. Stilul retro al filmului înregistreaza unele progrese în compara?ie cu primul episod, din 2002, ramânând caracterizat de aceeaoi stil de parodiere, rezultatul final fiind un film cu umor cam vechi, în care oi complotul ochioapata. Din fericire, regizorul Raja Gosnell a mai redus din limbajul care a facut ca la primul film parin?ii sa ezite sa îoi trimita copiii.

Probabil cu to?ii otim seria de desene animate produsa de Hanna-Barbera. Pentru cei care sunt "incul?i" la acest capitol, le amintim ca este vorba despre un cvartet de auto-numi?i detectivi, cunoscu?i ca "Mystery Inc.", care analizeaza câte un caz în fiecare episod, în fiecare dintre ele monotrii teribili dovedindu-se în final a fi oameni. Filmul ni aduce din nou în fa?a pe Freddie Prinze Jr., ca liderul fara de frica Fred; Sarah Michelle Gellar în rolul lui Buffy, pardon, Daphne; Linda Cardellini interpretându-o pe Velma, creierul din spatele opera?iunilor; oi Matthew Lillard, favoritul tuturor oi flamândul cronic, adica Shaggy. Neil Fanning îi împrumuta din nou vocea lui Scooby-Doo, generat admirabil pe computer.

Cortina se ridica în momentul în care echipa soseote pe covorul roou al deschiderii unei noi expozi?ii în cadrul Muzeului Coolsonian de Criminologie, care afioeaza costumele unor raufacatori înfioratori pe care i-au demascat de-a lungul timpului. Dar festivita?ile sunt întrerupte de o gigantica oopârla zburatoare, cunoscuta ca Fantoma Pterodactyl. Apare apoi un personaj mascat ce amenin?a oraoul Coolsville cu duomani recrea?i - precum Fantoma Cavalerului Negru, Fantoma Capitanului Cutler oi Fantoma de 10.000 de vol?i -, dând vina pe invita?ii de onoare ai expozi?iei. Mystery Inc. demareaza ancheta. Vor reuoi cei patru tineri detectivi sa opreasca enigmaticul personaj oi maoina lui de creat monotrii?

Primul suspect este Peter Boyle în rolul lui Old Man Winkles, un fost duoman care pe vremuri a fost Fantoma Cavalerului Negru oi a fost demascat de cei patru. La orizont se mai contureaza un suspect în persoana custodelui Muzeului, Patrick Wisely (Seth Green), de care se îndragosteote - surprinzator! - Velma. Iar presiunea este între?inuta de înca un personaj, reporterul Heather Jasper-Howe (Alicia Silverstone), care pare pornita sa mânjeasca reputa?ia eroilor principali. Iar pentru a da o profunzime psihologica filmului, Gosnell introduce o criza de identitate pentru Shaggy oi Scooby.

Efectele speciale sunt încântatoare oi vor fi un deliciu pentru majoritatea audien?ei. Filmul încearca sa transmita un mesaj pozitiv despre auto-acceptare oi despre lucrul în echipa. Iata oi ce ne explica scenaristul: "Cred ca Scooby reprezinta laoul care se afla în fiecare dintre noi. Este un model extraordinar pentru ca este speriat dar ne arata ca nu este nici o nenorocire în asta."

Datorita folosirii în pu?ine scene a unui limbaj colorat, oi a unor secven?e înfricooatoare pentru cei mici, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=67