www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=66

Regia:Rob Minkoff
Roluri principale:Eddie Murphy
Gen:Comedie, Fantastic
Durata:99
Producator:Walt Disney Pictures
Premiera în România:23.04.2004

Pacat ca filmul "Casa bântuita" nu a fost scris de niote scenarioti-fantome; poate ca atunci niote ar fi fost ceva sperieturi oi râsete mai adevarate. Filmul cu Eddie Murphy este inspirat (daca se poate spune ca e vorba de inspira?ie) din circuitul "Casa bântuita" din parcul de distrac?ii "Disneyland". Murphy duce în spate întregul film în rolul lui Jim Evers, un ambi?ios agent imobiliar care, fiind dependent de munca, are la activ numeroase aniversari oi zile de naotere din familie ratate.

Tocmai pe când sa aiba un sfâroit de saptamâna minunat cu familia, el oi so?ia sa, care îi e oi partener de afaceri, Sara (Marsha Thomason), sunt convoca?i de proprietarul unui conac ce este de vânzare. Mirosind oansa de îmboga?ire, Jim îi convinge pe Sara oi pe copii, Michael (Marc John Jefferies) oi Megan (Aree Davis), sa schimbe planurile. Ce urmeaza este un complot încurcat, în care nici macar efectele speciale nu sunt la mare înal?ime. Abia pe la jumatatea filmului cei doi Evers îoi dau seama ca gazda lor, Edward Gracey (Nathaniel Parker), oi valetul sau Ramsley (Terence Stamp), sunt fantome aflate într-un fel de limb. A doua jumatate a filmului este încercarea lor de a fugi din casa.

Fuga lor este îngreunata de stapânul Gracey, caruia - cât de original! - i se pare ca Sara seamana cu fosta sa iubita, care, aparent, s-a sinucis. Gracey crede ca so?ia lui Jim este iubirea lui reîncarnata, oi ca daca s-ar însura cu ea, ar disparea oi blestemul care îi ?ine captivi ca fantome. În acest context cu sinucideri, fantome oi via?a de dupa via?a, filmul vrea sa dea o lec?ie despre cum familia trebuie sa fie pe primul loc, precum oi despre înfrângerea fricii. Dar aceste lec?ii se pierd în film, disparând la fel de repede precum se evapora fantomele. Astfel, "Casa bântuita" nu poate fi considerat un bun film de familie.

Datorita unor scene înfricooatoare, a unor scurte violen?e oi a folosirii unor expresii vulgare, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=66