www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=642

Regia:Guy Ritchie
Roluri principale:Robert Downey Jr., Jude Law, Rachel McAdams
Gen:Ac?iune, Aventuri, Crima, Mister
Durata:128
Producator:Lin Pictures
Premiera în România:02.01.2010

Sherlock Holmes revine înca o data pe ecrane, dar aceasta ultima apari?ie a celebrului detectiv - inventat de Sir Arthur Conan Doyle în seria de scurte povestiri publicata între 1887 oi 1927 - este probabil cea mai violenta. De fapt în viziunea regizorului Guy Ritchie oi în interpretarea lui Robert Downey Jr., acest musculos Sherlock obionuia între doua cazuri sa participe la lupte de box în subteranele Londrei victoriene.

Înso?it de tradi?ionalul sau partener, dr. Watson (Jude Law), Holmes este pe urmele unui aristocrat adorator al Satanei, lordul Blackwood (Mark Strong). Investiga?iile sale par a fi ajuns la final în chiar minutele de deschidere ale filmului, detectivul întrerupând o ucidere rituala a acestui lord, care e astfel arestat oi condamnat la moarte prin spânzurare. Blackwood îl invita însa pe Holmes la închisoare, în pragul execu?iei, oi îi prezice ca va învia din mor?i oi va zgudui lumea cu planul sau. Iar predic?iile par a se împlini, dat fiind ca mormântul îi va fi ravaoit în curând, iar un lucrator de la cimitir declara chiar ca l-a vazut.

Spectatorii creotini ar putea fi deranja?i de magia neagra ce apare în film, dar mai ales de preten?ia repetarii învierii din mor?i. Sherlock va dezlega însa în stilul sau enigma, gasind o explica?ie logica la fiecare act "magic". Se poate apoi obiecta împotriva preten?iei societa?ii secrete - genul masonic - ca darurile întunericului pot fi folosite în scopuri bune, idee evident contrara înva?aturii Bisericii.

Tensiunea filmului e sporita de complotul secundar ce o implica pe Mary Morstan (Kelly Reilly), tânara pe care o iubeote Watson oi de dragul careia inten?ioneaza sa se desparta de Holmes - care va face tot posibilul sa saboteze planul - oi fatala Irene Adler (Rachel McAdams), o infractoare ce joaca în doua tabere deodata oi pe care Holmes o cunoaote bine din trecut. O scena în care Holmes, venit la Adler, sfâroeote gol într-un pat, acoperit strategic de o perna oi legat cu catuoe, arata înca o data ca e un film pentru adul?i.

Filmul con?ine multa violen?a, teme oculte, activita?i satanice, nuditate, aluzii oi glume sexuale. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=642