www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=640

Regia:Peter Spierig, Michael Spierig
Roluri principale:Ethan Hawke, Sam Neill, Willem Dafoe
Gen:Ac?iune, Drama, Horror, SF
Durata:98
Producator:Australian Film Finance Corporation
Premiera în România:12.03.2010

Un vampir scrupulos care evita sângele uman pentru cel animal, mai pu?in satisfacator? Nu, nu este Edward Cullen din seria "Twilight"; este hematologul Edward Dalton (Ethan Hawke), eroul filmului "Daybreakers", incitant la început, dar sfâroind în violen?a excesiva. Ac?iunea se desfaooara într-un viitor în care o plaga misterioasa a transformat majoritatea popula?iei în sugatori de sânge, marea problema fiind acum tocmai numarul mic de oameni, insuficient sa asigure sângele necesar vampirilor.

În timp ce oamenii sunt strânoi oi depozita?i în mod sinistru pentru recoltarea sângelui, Edward cauta o alternativa viabila. Cum sângele e pe duca, vampirii "normali" devin mutan?i înnebuni?i, ce amenin?a ordinea în aceasta noua lume. Iar preoedintele corpora?iei ce asigura sângele uman pentru consum, Charles Bromley (Sam Neill), se arata mai preocupat de partea economica decât de salvarea speciei aflata pe cale de dispari?ie, specie din care facea parte cândva. O întâlnire accidentala cu un grup de fugitivi umani, conduoi de Audrey Bennettt (Claudia Karvan), îi ofera lui Edward ocazia sa cunoasca miocarea subterana de rezisten?a, precum oi pe misteriosul Lionel "Elvis" Cormac (Willem Dafoe), o fiin?a unica ce ar putea ascunde o alternativa la criza ce îi afecteaza pe vampiri.

Co-scenariotii oi regizorii Peter oi Michael Spierig reuoesc sa prezinte o ciudata lume în care Dracula este norma - sta?iile de metrou sunt, noaptea, pline de navetioti cu col?i, maoinile de cafea toarna sânge în ceoti, oi pentru ca sunt nemuritori toata lumea fumeaza. Lucrurile degradeaza treptat, spre un final care inunda cu sânge. Filmul con?ine multa violen?a grafica, decapitari, dezmembrari oi explozii de trupuri; nuditate feminina; blasfemii oi expresii vulgare. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=640