www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=64

I Am Sam

Regia:Jessie Nelson
Roluri principale:Sean Penn, Michelle Pfeiffer
Durata:132
Producator:New Line Cinema
Premiera în România:--.--.2001

Sam Dawson (Sean Penn) este un handicapat mental, cu mintea unui copil de 7 ani. El are un copil cu o femeie de pe strazi, care l-a parasit însa. Astfel, el a ramas sa se ocupe de Lucy Diamond (Dakota Fanning), oi face fa?a cu succes acestei provocari, ajutat fiind oi de vecina sa Annie (Dianne Wiest). Când însa feti?a face oapte ani, ea începe sa conotientizeze handicapul tatalui ei, iar în final este luata din custodia tatalui ei. Sam o angajeaza pe taioasa avocata Rita Harrison (Michelle Pfeiffer), care lupta cu daruire pentru reunirea tatalui oi fiicei, implicarea ei fiind dincolo de cea a unui avocat.

Sean Penn joaca excelent în rolul lui Sam. Michelle Pfeiffer nu reuoeote însa sa convinga ca ar fi o avocata rece, ce îoi descopera inima în urma acestui proces. Cele mai bune scene ale ei nu sunt la tribunal, ci acasa, când îl vede pe Sam interac?ionând cu copilul ei, Willy. Avem puse în fa?a doua modele contrastante: cel de mama al Ritei, oi cel de tata al lui Sam. Daca se pot ele mixta, ne va spune filmul.

Regizorul Jessie Nelson reuoeote cu succes sa prezinte lumea de ghea?a a tribunalelor oi institu?iilor de îngrijire, în contrast cu lumea calda oi vibranta a lui Sam, ilustrata mai ales în întâlnirea acestuia cu cei handicapa?i ca oi el. Contrastul dintre aceste lumi uoureaza audien?ei alegerea pentru custodie. Dar otim ca în via?a reala, raspunsul la probleme precum cea a lui Sam oi a lui Lucy nu este întotdeauna uoor de dat.

Datorita unor expresii vulgare oi a unor blasfemii, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=64