www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=635

Roluri principale:Anika Noni Rose, Bruno Campos
Gen:Anima?ie, Familie, Muzical, Romantic, Dragoste
Durata:96
Rating:A-I (G)
Producator:Walt Disney Animation Studios
Premiera în România:02.04.2010

"Prin?ul broscoi", o poveste care era deja veche de genera?ii atunci când Fra?ii Grimm au aoternut-o în scris la începutul secolului al XIX-lea, primeote o noua oi inteligenta întorsatura în "Prin?esa oi Broscoiul". Dar aceasta varia?ie a unei vechi teme - orice descriere mai detaliata ar strica farmecul vizionarii - constituie doar un element atragator în ceea ce este, în ansamblu, un fermecator musical animat. Renun?ând la tehnologia computerizata în favoarea tradi?ionalelor desene de mâna, regizorii oi co-scenariotii (împreuna cu Rob Edwards) John Musker oi Ron Clements fac cu maiestrie sa renasca New Orleans-ul anilor 1920, completat cu muzica de jazz, vaporaoe care calatoresc pe Mississippi oi o par?ial autentica, deoi îndulcita, versiune a diviziunilor sociale oi rasiale ale acelor vremuri.

În acelaoi timp supuse acestor diviziuni, dar oi sfidându-le - probabil într-o masura nerealista - sunt doua tinere, prietene bune din copilarie, Charlotte (voce Jennifer Cody) oi Tiana (voce Anika Noni Rose). Charlotte, rasfa?ata, încapa?ânata dar nu mai pu?in iubita fiica a unui bogat om alb, Big Daddy (voce John Goodman), îoi poate permite sa viseze la mare?ie, adica la a se marita cu un prin?. Afro-americanca Tiana - a carei mama, Eudora (voce Oprah Winfrey) este croitoreasa lui Charlotte - are mult mai modestul ?el de a îndeplini dorin?a defunctului ei tata, James (voce Terrence Howard), de a deschide un elegant restaurant pe malul râului.

Muncind sârguincios, Tiana este aproape de a aduna suma de bani necesara pentru cumpararea localului, oi, de asemenea, dorin?a prietenei ei pare foarte aproape de a se îndeplini atunci când frumosul prin? Naveen de Maldonia (voce Bruno Campos), un îndragostit de jazz oi un cuceritor, soseote în oraoul lor. Dar o vraja de schimbarea înfa?ioarii, facuta de vicleanul vrajitor voodoo Dr. Facilier (voce Keith David), complica vie?ile tuturor, conducând la o calatorie pe râu la locuin?a îndepartata a unei alte vrajitoare, în vârsta de 179 de ani, Mama Odie (voce Jenifer Lewis), a carei magie buna ar putea rasturna situa?ia. Pe drum, întâlnim înca doua personaje pline de via?a: simpaticul aligator Louis (voce Michael-Leon Wooley), caruia îi place sa cânte la trompeta, oi batrânul licurici Ray (voce Jim Cummings), îndragostit de o stea.

Pe masura ce se înfiripa o frumoasa poveste de dragoste, harnica Tiana oi leneoul, lipsit de griji, Naveen ajung în cele din urma sa exercite unul asupra celuilalt o influen?a pozitiva, care le aduce echilibru. ai scenariul, care subliniaza valoarea iubirii asupra boga?iilor materiale, ajunge la un final care pune în valoare puterea transformatoare a angajamentului marital.

Deoi imaginile cu maoti care scuipa foc oi cu spirite rele ar putea sa îi sperie pe unii copilaoi, "Prin?esa oi Broscoiul" este altfel un film de calitate pentru toate vârstele. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-I - adica audien?a generala. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu G - adica tot audien?a generala.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=635