www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=634

Regia:Martin Scorsese
Roluri principale:Leonardo DiCaprio, Mark Ruffalo
Gen:Drama, Horror, Mister, Thriller
Durata:138
Producator:Phoenix Pictures
Premiera în România:26.02.2010

Trillerul psihologic "Shutter Island" al lui Martin Scorsese are loc în 1954, avându-i ca eroi pe agen?ii federali Ted Daniels (Leonardo DiCaprio) oi noul sau partener Chuck Aule (Mark Ruffalo), trimioi pe o insula furtunoasa ce gazduieote un spital pentru criminalii cu probleme psihice. Agen?ii au misiunea sa investigheze misterioasa dispari?ie a unei paciente-prizonier, care insista sa nege ca oi-ar fi înecat cei trei copii.

Înca de la început îl vedem pe Daniels bântuit de viziuni cu fosta sa so?ie, Dolores (Michelle Williams), care a murit într-un incendiu, precum oi de amintirile prezen?ei sale în lagarul de concentrare de la Dachau pe când era soldat în cel de-al doilea razboi mondial. Spitalul Ashecliffe, cândva un fort militar, este condus de dr. Cawley (Ben Kingsley), asistat de dr. Naehring (Max von Sydow), precum oi de numerooi gardieni oi de personalul medical. Nimeni nu pare a dori sa îi ajute pe Daniels oi Aule în investiga?ia lor.

Vremea se deterioreaza tot mai mult, în ton cu degradarea psihica a unuia dintre eroi. Mai multe nu putem spune, decât ca are un final complet neaoteptat. Povestea sufera din cauza limbajului foarte vulgar care, alaturi de unele elemente altfel vitale scenariului, fac obligatorie clasificarea O - ofensator moral. La baza se afla un alt roman al lui Dennis Lehane (probabil va aminti?i "Mystic River"), printre temele centrale aflându-se dreptatea oi razbunarea. Este oi o reflec?ie asupra modului în care societatea îi trateaza pe cei care au comis acte abominabile. În acelaoi timp oi o ocazie nedorita pentru actori de calitate, precum DiCaprio, sa declame un scenariu vulgar pentru un mister alambicat.

Filmul con?ine multe expresii vulgare, blasfemii, referin?e sexuale, violen?a, imagini cutremuratoare din lagarele naziste oi execu?ii. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=634