www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=631

Regia:Chris Weitz
Roluri principale:Taylor Lautner, Kristen Stewart, Robert Pattinson
Gen:Fantastic, Horror, Romantic, Thriller, Dragoste
Durata:130
Producator:Imprint Entertainment
Premiera în România:27.11.2009

Exista ceva îmbucurator oi totodata trist în continuarea filmului "Amurg" din 2008 - "Saga Amurg: Luna Noua". Este îmbucurator faptul ca noul capitol al poveotii de iubire dintre manieratul vampir Edward Cullen (Robert Pattinson) oi muritoarea liceanca Bella Swan (Kristen Stewart) este - ca oi în prima parte - remarcabil pentru inocen?a interac?iunii dintre ei. (Edward se teme ca tenta?iile trupului, daca ar merge dincolo de sarutul ocazional, ar putea face loc tenta?iilor sângelui.)

Este însa trist faptul ca au devenit extrem de rare prezentarile unor rela?ii atât de re?inute, chiar oi în filmele destinate tinerilor. ai, totodata, faptul ca este nevoie de un element ocult pentru a constrânge cuplul la castitate. De fapt, în adaptarea celui de-al doilea roman din seria pentru tineri a scriitoarei Stephenie Meyer, Edward oi Bella îoi petrec cea mai mare parte a timpului despar?i?i. Aceasta din cauza ca, mai devreme, un uoor accident în care Bella sângereaza pu?in îi stârneote în mod periculos pe mai pu?in controla?ii membri ai clanului cu care traieote Edward, în special pe veonic pradatorul Jasper (Jackson Rathbone).

Îngrozit de ce s-ar putea întâmpla, Edward se preface ca sentimentele lui s-au schimbat, rupe rela?ia dintre ei oi dispare. Nemângâiata, Bella apeleaza în cele din urma la prietenul ei indian american Jacob Black (Taylor Lautner). Dar pe lânga faptul ca doreote sa fie mai mult decât simpli prieteni, Jacob are propriul lui secret supranatural: a mootenit gena care îi transforma pe unii dintre membrii tribului sau, atunci când sunt provoca?i, în vârcolaci. ai cine sunt duomanii de moarte ai vârcolacilor? Evident, vampirii, ceea ce va introduce în ac?iune violen?a intermitenta din luptele dintre oponen?ii supranaturali.

Pe parcurs, cererea Bellei de a fi transformata într-o sugatoare de sânge - rezolvându-se astfel dilema ei oi permi?ându-i sa ramâna pentru totdeauna cu Edward - conduce la o discu?ie despre posibila pierdere a sufletului ei. Aflam ca Edward considera ca to?i cei din neamul lui, oricât de curtenitori, sunt blestema?i, deoi nu ni se explica prea clar ce anume înseamna aceasta. Exista de asemenea o discu?ie despre originile problemei lui Jacob care face trimitere la dezbaterea despre originile orientarii homosexuale.

Filmul con?ine ac?iune violenta considerabila, o referin?a sexuala vaga oi câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=631