www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=621

Regia:David Yates
Roluri principale:Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson
Gen:Aventuri, Fantastic, Mister, Romantic
Durata:153
Producator:Warner Bros. & Heyday Films
Premiera în România:24.07.2009

"Harry Potter oi Prin?ul Semipur" este o aventura stufoasa, în care binele oi raul sunt clar separate, dar personajele sunt amestecate din punct de vedere moral. Ca în celelalte filme, oi în a oasea adaptare a foarte popularei serii de romane semnate de J.K. Rowling, elementele magice sunt doar un fundal pentru o poveste despre loialitate, prietenie oi diversele raspunsuri în fa?a tenta?iilor. Vrajile oi po?iunile magice nu au vreo contribu?ie mai diferita decât maimu?ele zburatoare din "Vrajitorul din Oz".

În centrul poveotii continua sa fie lupta între acum adolescentul Harry (Daniel Radcliffe) oi for?ele întunericului care, sub conducerea Lordului Voldemort, i-au ucis lui Harry parin?ii pe când era mic copil. În timp ce Harry se pregateote pentru un nou an la acoala Hogwarts de Vrajitorie oi Magie, mentorul sau Albus Dumbledore (Michael Gambon) îi cere sa intre în gra?iile profesorului de po?iuni Horace Slughorn (Jim Broadbent), un membru veteran al ocolii, care revine la Hogwarts dupa o absen?a îndelungata. Dumbledore crede ca amintirile lui Slughorn despre tinere?ea lui Voldemort - caruia i-a fost profesor pe când acesta era un inocent elev la Hogwarts cu numele Tom Riddle - ar putea explica de ce acesta a îmbra?ioat raul oi poate chiar cum ar putea sa îl învinga. Scene din trecut ni-l prezinta pe Riddle ca pe un tânar bun, a carui decadere este provocata de dorin?a lui de putere.

Principalul elev rival al lui Harry, Draco Malfoy (Tom Fenton), mânat de jelozia pe profe?itul statut al lui Harry de "Cel Ales", va deveni agentul lui Voldemort în Hogwarts, deoi o scena în care el izbucneote în plâns, singur fiind, sugereaza ca mai exista înca în el o latura buna. Harry va trebui sa faca fa?a unor provocari ce pornesc de la momentul când descopera o serie de noti?e secrete dintr-o carte, noti?e ale unui fost student care se semna ca Prin?ul Semipur. La început noti?ele par utile, dar în timp devin o cursa periculoasa care îl atrage pe Harry de partea cealalta, moral vorbind. Slughorn oi noul venitul profesor de aparare împotriva artelor întunecate, Severus Snape (Alan Rickman), par ambigui, daca nu chiar suspec?i. Slughorn este stralucit, dar nu prea dornic sa reveleze legaturile lui cu Riddle, în timp ce Snape are un ton sarcastic precum negrul hainelor lui.

Se mai adauga ac?iunii diverse tensiuni romantice adolescentine, care îi implica oi pe vechii prieteni ai lui Harry, Hermione (Emma Watson) oi Ron (Rupert Grint), dar dincolo de discu?ii despre sarut oi altele scenariul ramâne destul de inocent. Unele scene ar putea fi confuze pentru cei care nu au vazut întreaga serie, dar altfel filmul, inclusiv cu contribu?ia actorilor Maggie Smith, Helena Bonham Carter oi Robbie Coltrane, dar oi a unor efecte speciale spectaculoase, reuoeote sa men?ina aten?ia spectatorului de-a lungul celor doua ore oi jumatate.

Filmul con?ine violen?a moderata, unele momente înfricooatoare, câteva expresii necizelate oi referin?e sexuale. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=621