www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=617

Regia:J.J. Abrams
Roluri principale:Simon Pegg, Zachary Quinto, Chris Pine
Gen:Ac?iune, Aventuri, SF
Durata:126
Producator:Paramount Pictures
Premiera în România:08.05.2009

Fanii Star Trek vor întâmpina acest film cu bucurie. Chiar oi cei care nu cunosc serialul ar putea sa fie atraoi de ac?iunea lui. Regizorul J.J. Abrams - lucrând pe un scenariu al lui Roberto Orci oi Alex Kurtzman - aduce o noua via?a seriei cu o balan?a reuoita între secven?ele de ac?iune oi elementul uman, condimentat cu ceva umor oi optimism. Chris Pine - aratând cumva a rebelul James Dean din anii 1950 - interpreteaza rolul lui William Shatner, James Tiberius Kirk. El este îndemnat de capitanul Christopher Pike (Bruce Greenwood) sa lase stilul vechi de via?a pentru a intra în Academia Stelara, în speran?a ca se va alatura echipei navei Enterprise.

În scenele de deschidere o vedem pe mama lui Kirk - în mijlocul naoterii - fiind evacuata de pe nava în timp ce tatal ei îoi va întâlni moartea în conflictul cu razbunatorul romulan Nero (Eric Bana), eroul negativ al filmului. Tânarul Kirk ajunge în cele din urma în echipa Star Trek alaturi de ofi?erul medical Leonard "Bones" McCoy (Karl Urban), lingvistul Uhura (Zoe Saldana), pilotul Sulu (James Cho), tânarul ofi?er rus Chekhov (Anton Yelchin), oi desigur foarte bine alesul Spock (Zachary Quinto), fiul unui tata vulcanian (Ben Cross) oi al unei mame pamântence (Winona Ryder). Pe drum se mai alatura oi inginerul Montgomery "Scotty" Scott (Simon Pegg). Ei devin rivali pâna când se vor uni împotriva lui Nero, care traverseaza galaxiile în nava sa Narada, mânat de dorin?a de a distruge planetele Vulcan oi Pamânt.

Ceea ce pune acest "Star Trek" deasupra altora sunt personajele placute, de care î?i pasa. Între Pine oi Quinto apare o rela?ie ecou a celei dintre Shatner oi Leonard Nimoy, iar legatura dintre aceste doua personalita?i opuse - una instinctuala, alta ra?ionala - ofera o lec?ie de via?a tinerilor despre lucrul în echipa. To?i actorii joaca de altfel bine, aducând un placut omagiu serialului de televiziune. În ciuda maoina?iunilor sadicului Nero oi a unei scene mai înfricooatoare pe planeta de ghea?a Delta Vega, unde Kirk este urmarit de un monstru oribil, filmul are un ton pozitiv, diferit de tonul întunecat al atâtor alte poveoti despre viitor. Din pacate doua scene, absolut gratuite, fara nuditate dar sexuale, fac ca filmul sa fie în principal pentru adolescen?ii mai mari oi adul?i.

Filmul con?ine multa violen?a dar neexplicita, o scena de dormitor, unele expresii necizelate oi o blasfemie. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=617