www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=611

Regia:McG
Roluri principale:Sam Worthington, Christian Bale
Gen:Ac?iune, Aventuri, SF, Thriller
Durata:116
Producator:The Halcyon Company
Premiera în România:05.06.2009

Cu trei filme, o scurta serie de televiziune oi un guvernator al Californiei în distribu?ie, Terminatorul vechi de 25 de ani se întoarce pe marele ecran cu "Terminator - Salvarea". Chiar daca nivelul de violen?a a fost redus la un AP-13 de la R-ul celorlalte filme, exploziile oi luptele armate continua sa domine oi în acest film. Ac?iunea se desfaooara într-o Californie ipotetica a anului 2018, în care supermaoinile au distrus rasa umana oi îi urmaresc acum pe pu?inii supravie?uitori, continuând cronicile lui John Connor - rol interpretat de Edward Furlong, apoi de Nick Stahl iar în acest film de Christian Bale. În timp ce profe?iile spun ca el va deveni liderul miocarii mondiale de rezisten?a, John este actualmente un simplu ofi?er.

Pentru ca soarta lui sa nu fie strivita înainte de vreme, John trebuie sa dea de tânarul Kyle Reese (Anton Yelchin) înainte sa îl gaseasca duomanii mecanici. De ce? Deoarece otie ca adultul Kyle va merge înapoi în 1984, se va întâlni cu mama lui John oi va deveni tatal lui. Prin timp calatoreote oi un criminal, Marcus Wright (Sam Worthington), care se trezeote din contextul execu?iei sale în 2004 în mijlocul unei lupte post-apocaliptice. Marcus este dornic sa îoi rascumpere pacatele aoa ca se alatura rezisten?ei. Dar când se raneote, Marcus descopera spre propria sa surprindere ca a fost transformat într-un cyborg. John este acum pus în fa?a unei dileme: amalgamul de om oi robot este aliat sau spion?

Titlul filmului se refera la a doua oansa pe care o are Marcus - care îl va conduce la acte de sacrificiu - dar oi la evolu?ia lui John, spre un mesia militar oi mântuitor secular. Doua scene în care Marcus este rastignit în mod simbolic folosesc imagini religioase pentru a bate apropouri vizavi de pedeapsa capitala oi prejudeca?i. Dar aceste elemente nu sunt suplimentar aprofundate. Scenariotii John Brancato oi Michael Ferris s-ar fi putut folosi de ocazie pentru niote observa?ii filosofice mai profunde. Dar poten?ialul unor întrebari intrigante despre soarta (ce se va întâmpla daca John nu rezolva ca parin?ii sai sa se întâlneasca?) sau despre esen?a naturii umane (mai este Marcus om? de când înceteaza sa mai fie omul om?) sunt survolate în viteza în favoarea scenelor de ac?iune.

Filmul con?ine scene intense oi violente de lupta, câteva scene înfricooatoare oi mai multe expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=611