www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=610

Roluri principale:Christopher Plummer, Edward Asner
Gen:Ac?iune, Anima?ie, Aventuri, Comedie, Familie
Durata:96
Rating:A-I (AP)
Producator:Pixar/Disney
Premiera în România:12.06.2009

"Deasupra tuturor" împleteote trei povestiri, fiecare o reflec?ie despre a pierde oi a câotiga. În centrul filmului se afla Carl Fredericksen (voce Ed Asner), un morocanos vânzator de baloane în vârsta de 78 de ani, care resimte dureros absen?a iubitei lui so?ii, Ellie, sufletul sau pereche. O emo?ionanta relatare ne spune cum s-au întâlnit ei ca oi copii, au împartaoit iubirea pentru aventura, oi au visat întotdeauna sa viziteze America de Sud. Devotamentul lor reciproc, pus pe muzica, constituie o prezentare frumoasa a casatoriei, tratând cu tandre?e subiecte rareori abordate de animatorii americani, inclusiv pierderea unui copil oi a so?iei, oi efectele îmbatrânirii.

Idolul lor din copilarie este Charles F. Muntz (voce Christopher Plummer), un explorator temerar al carui moto: "Aventura te aoteapta!" devine un scop în via?a pentru Carl oi Ellie. Muntz colec?ioneaza comori oi suveniruri zburând în jurul lumii într-un dirijabil. Faptul ca el cade în dizgra?ie, când nimeni nu crede povestea lui despre o exotica pasare de 4 metri traind în junglele din Venezuela, constituie o lovitura pentru tinerii aventurieri. Copia fidela a lui Carl din zilele noastre este Russell (voce Jordan Nagai), un membru în vârsta de 8 ani al "Junior Wilderness Explorer", nerabdator sa câotige oi ultima insigna prin "asistarea celor în vârsta". El îl tot bate la cap pe Carl, acum singur oi asaltat de antreprenorii care înconjoara darapanata lui casa. Dincolo de vorbaria lui Russell se afla dorin?a de aten?ie oi neliniotea din cauza absen?ei figurii tatalui în via?a sa. Carl îl îndrageote în cele din urma pe baiat, vazând în el propriile lui vise neîmplinite.

Lucrurile iau cu adevarat avânt atunci când Carl, amenin?at cu evacuarea, ataoeaza la casa sa sute de baloane colorate oi se ridica cu ea cu tot spre înaltul cerului, îndreptându-se spre sud. Cu Ellie zâmbindu-i dintr-o fotografie de pe perete, Carl fagaduieote sa aterizeze cu casa lor pe un platou din mun?ii din Venezuela. Russell este un neaoteptat pasager clandestin, copleoit de turnura senza?ionala pe care o iau evenimentele. Ceea ce urmeaza este în întregime neplauzibil dar fascinant din toate punctele de vedere, pe masura ce batrânul oi baiatul se lupta cu for?ele naturii (o secven?a cu o furtuna i-ar putea înspaimânta pe cei mai mici) pe drumul lor spre America de Sud. Aterizând aproape de destina?ia lor, pe drept numita cascada Paradis, ca niote exploratori ce sunt, trag dupa ei casa prin jungla.

Pe drum întâlnesc mitica pasare din visele lui Muntz, o încrucioare colorata între un macao oi un stru?, care iubeote ciocolata oi este botezata Kevin. Un câine pe nume Dug întregeote gaoca; Dug "vorbeote" prin intermediul unei sofisticate zgarzi electronice. Dupa cum va pute?i imagina, Carl oi micul lui prieten traiesc aventura vie?ii lor, dar aten?ie ca pe lânga temele mai sumbre men?ionate mai sus, dar tratate cu delicate?e, ac?iunea este uneori foarte intensa. Totuoi, avându-l ca regizor oi co-scenarist pe Pete Docter (care a regizat oi "Compania Monotrilor), "Deasupra tuturor" este înal?ator din toate punctele de vedere, o prezentare surprinzatoare a spiritului oi a perseveren?ei umane care va face ca fiecare baiat oi fata sa priveasca cu o reînnoita admira?ie la persoanele în vârsta din anturajul lor - oi vice-versa.

Filmul con?ine material tematic profund oi câteva scene de pericol intens care i-ar putea deranja pe copiii mici. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-I - adica audien?a generala. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=610