www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=606

Roluri principale:Ben Stiller, Amy Adams, Hank Azaria
Gen:Ac?iune, Comedie
Durata:105
Rating:A-I (G)
Producator:20th Century Fox Film Corporation
Premiera în România:22.05.2009

Continuarile doar arareori se ridica la nivelul originalului. "O noapte la muzeu 2" este o fericita excep?ie la regula. Regizorul Shawn Levy ni-l readuce pe fostul gardian de la Muzeul de Istorie Na?ionala într-o aventura complet noua, în capitala SUA. Acum Larry (Ben Stiller) este un inventator de succes al unor instrumente casnice. Nu a uitat de meseria anterioara: mai vine pe la muzeu din când în când, aflând într-o seara de la secul fost oef dr. McPhee (Ricky Gervais), ca exponatele, ce prindeau via?a în mod magic noaptea în primul film, sunt considerate depaoite, oi, pentru ca muzeul urmeaza sa fie modernizat, figurinele urmeaza sa mearga spre depozitare în Washington.

Hotarât sa îoi readuca prietenii "acasa", la muzeul lor, Larry patrunde în depozitele Smithsonian dupa ce pune mâna pe o legitima?ie de paznic în urma unei încaierari cu paznicul interpretat de Jonah Hill. Încercând sa îoi elibereze prietenii - cowboy-ul Jedediah (Owen Wilson), generalul roman Octavius (Steve Coogan), indianca, maimu?a oi al?ii - Larry îi va da via?a liderului egiptean Kahmunrah (Hank Azaria). Faraonul spera sa îoi învie vechea sa armata oi sa preia conducerea lumii, dar are nevoie pentru aceasta de placa de aur pe care o are Larry. În cele din urma se ajunge la un conflict în care pe de o parte este Larry oi prietenii sai, acum adaugându-se aviatoarea Amelia Earhart (Amy Adams) oi generalul Custer (Bill Hader), oi pe de alta parte Kahmurah, avându-i alaturi pe Ivan cel Groaznic (Christopher Guest), Napoleon Bonaparte (Alain Chabat) oi Al Capone (Jon Bernthal).

De-a lungul filmului mai apar oi alte personaje, precum Abraham Lincoln sau Albert Eistein (la plural de fapt). Se contureaza oi o poveste romantica, între Larry oi Amelia, dar nedezvoltata pentru ca evident femeia pilot avea sa redevina statuie de ceara la rasarit. Apropo de rolul ei, Adams îoi dovedeote înca o data talentul natural în comedii, aducând cumva aminte de interpretarile elegante ale Kahterinei Hepburn. Este foarte placut sa vezi atâtea vedete ale momentului într-un film de familie în care umorul nu sare niciodata calul. Copiilor vor fi încânta?i de efectele speciale, dar oi adul?ii se vor amuza de statuile oi picturile ce prind via?a. Lec?iile de istorie oi arta sunt într-un plan secund, dar filmul ofera oricum un important mesaj moral: "Cheia fericirii este sa faci ceea ce î?i place cu oamenii pe care îi iubeoti." Recomandat cu caldura întregii familii.

Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-I - adica audien?a generala. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu G - adica tot audien?a generala.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=606