www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=602

Regia:Tony Gilroy
Roluri principale:Clive Owen, Julia Roberts
Gen:Crima, Thriller
Durata:125
Producator:Laura Bickford Productions
Premiera în România:08.05.2009

"Duplicitate" este unul dintre acele filme care exploreaza consecin?ele avidita?ii unor corpora?ii, o noua reuoita a scenaristului oi regizorului Tony Gilroy dupa impresionantul debut cu "Michael Clayton". În centrul ac?iunii se afla un "cuplu" format dintr-un fost agent CIA, Claire Stenwick (Julia Roberts, întoarsa dupa cinci ani dedica?i familiei) oi fostul ofi?eri MI6, Ray Koval (Clive Owen). Ei s-au întâlnit prima oara când Claire l-a sedus oi drogat pe Ray pentru a-i lua niote documente, un incident peste care el înca nu a reuoit sa treaca.

Între cei doi exista o ciudata rela?ie care pare când iubire, când neîncredere. Aspectele personale se îmbina în curând cu cele profesionale, cei doi preluând func?ii în doua companii farmaceutice rivale, una condusa de Howard Tully (Tom Wilkinson), iar alta de Richard Garsik (Paul Giamatti). Rivalitatea acestora este evocata în scena de deschidere a filmului, într-un aeroport. Gilroy recurge la filmare cu încetinitorul pentru a sublinia absurditatea întâlnirii dintre cei doi. Ac?iunea cunoaote unele rasturnari, thriller-ul câotigând tot mai mult în complexitate oi suspans. Rela?ia dintre Claire oi Ray este prezentata oi ca o poten?iala sursa de rascumparare a celor doi din cinismul oi paranoia care îi caracterizeaza. Iar finalul e aproape moral.

Filmul con?ine câteva scene sexuale premaritale neexplicite, umor sexual, expresii necizelate oi câteva blasfemii. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=602