www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=600

Regia:Gavin Hood
Roluri principale:Hugh Jackman, Ryan Reynolds
Gen:Ac?iune, Fantastic, SF, Thriller
Durata:120
Producator:Marvel Enterprises
Premiera în România:01.05.2009

Fanii seriei de succes "X-Men" otiu fara îndoiala la ce sa se aotepte de la "X-Men de la Origini: Wolverine", un film plin de ac?iune care cauta sa exploreze istoria unuia dintre personajele Marvel, super-eroul James Logan, cunoscut oi ca Wolverine. Înca o data, personajul este interpretat de Hugh Jackman, devenit celebru dupa ce l-a mai interpretat în 2000.

Scenele de deschidere ni-l prezinta pe când era un copil canadian, prin secolul XIX, traumatizat de diverse evenimente. Asistam la prima apari?ie a ghearelor de metal, care devin semnul lui distinctiv, atunci când temperamentul sau vulcanic rabufneote cu for?a. Apoi el oi fratele lui, Victor - care are de asemenea puteri speciale, ies din scena. Urmeaza un montaj cu fra?ii deja mari - acum juca?i de Jackman oi Liev Schreiber - care, datorita puterilor lor extraordinare, inclusiv de autovindecare, trec fara probleme printr-o serie de razboaie: razboiul civil, razboaiele mondiale, razboiul din Vietnam.

Logan oi Victor (cunoscut ca Sabretooth) devin parte a unei trupe militare de mutan?i, alaturi de Wade Wilson/Deadpool (Ryan Reynolds), Agent Zero (Daniel Henney), Wraith (Will.i.Am), Fred J. Dukes/The Blob (Kevin Durand) oi Bradley (Dominic Monaghan) - sub comanda duplicitarului colonel Stryker (Danny Huston). Dupa un episod dezgustator din Lagos, Nigeria, Logan se decide sa întoarca spatele violen?ei oi alege o via?a anonima în mun?ii canadieni, acolo îndragostindu-se de o dedicata profesoara, Kayla (Lynn Collins), o rela?ie ce se va sfâroi tragic dupa ce recele Victor vine sa îoi vâneze fratele, dupa vânarea celorlal?i colegi mutan?i.

Regizorul Gavin Hood, al carui film "Tsotsi" din 2006 a câotigat Oscarul pentru film strain, nu are un material la fel de bun aici, dar încearca sa nu scape din vedere elementele umane din Wolverine - oi din alte personaje - care demonstreaza în general a avea o conotiin?a morala. Dar eroul nostru este în parte motivat de razbunare, dupa cum vedem în episodul a la dr. Frankenstein. Efectele speciale sunt extraordinare oi exista multe momente de mare suspans. Din pacate ac?iunea este cam în exces, cu violen?a aproape non-stop - deoi partea sângeroasa e ?inuta departe de ecran.

Filmul con?ine violen?a intensa, ucideri, explozii, patricid, nuditate, convie?uire premaritala, unele expresii necizelate oi blasfemii. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=600