www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=599

Regia:Henry Selick
Roluri principale:Ian McShane, Dakota Fanning
Gen:Anima?ie, Familie, Fantastic
Durata:101
Producator:Laika Entertainment
Premiera în România:01.05.2009

De la publicarea sa în 2002, romanul best-seller al lui Neil Gaiman "Coraline" a fost adaptat de la film de scurt metraj la spectacol de teatru de papuoi. Emo?ionanta versiune de film de anima?ie 3D pe care regizorul-scenarist Henry Selick a realizat-o pentru aceasta poveste moralizatoare, deoi înfricooatoare uneori, se dovedeote a fi fascinanta pe masura de relateaza maturizarea din punct de vedere moral a personajului sau titular (voce Dakota Fanning).

Cu parin?ii ei, al caror nume nu este precizat (voci Teri Hatcher oi John Hodgman), lucrând din greu la un catalog despre gradini, Coraline, ca unic copil, se simte neglijata oi plictisita. Aoa ca porneote sa exploreze partea familiei ei dintr-o mare casa în stil victorian, în care tocmai s-au mutat, oi descopera o uoa de marimea unui copil care ini?ial se deschide spre un simplu zid de caramida, dar mai târziu va conduce spre un pasaj misterios. La celalalt capat se afla o lume paralela în care locuiesc versiuni ale parin?ilor ei pe care Coraline le gaseote a fi mai grijulii - oi astfel mai pe gustul ei - decât cei adevara?i. Dar aceste dubluri, a caror singura diferen?a fa?a de originale este aceea ca, în mod tulburator, au nasturi în loc de ochi, vor dezvalui curând niote planuri sinistre pentru feti?a, punând-o în pericol.

Convingându-se de adevarul vechii pove?e "Ai grija ce-?i doreoti", Coraline îoi depaoeote egoismul, înva?a sa aprecieze lucrurile bune din via?a ei oi devine mai apropiata fa?a de familie oi prieteni. Aceotia din urma includ un trio de vecini excentrici, doua actri?e britanice în vârsta, Miss Spink (voce Jennifer Saunders) oi Miss Forcible (voce Dawn French), oi gimnastul rus Mr. Bobinsky (voce Ian McShane). Coraline înva?a de asemenea sa îl accepte pe un alt vecin al ei, un baiat pe nume Wybie Lovat (Robert Bailey Jr.), pe care la început l-a respins, dar mai apoi ajunge sa îl aprecieze.

Acest film, care foloseote tehnica de anima?ie stop-motion, este plin de fantezie, oi detaliile cu care Selick (care a mai regizat "Coomarul dinaintea Craciunului" oi "James oi piersica uriaoa") decoreaza ispititorul tarâm al lumii paralele constituie o încântare vizuala. Dar deoi la înal?ime din punct de vedere moral, elementele indicate mai jos, împreuna cu o atmosfera sumbra, împiedica recomandarea lui pentru copii mai mici.

Filmul con?ine scurta nuditate par?iala, imagini înfricooatoare oi câteva versuri uoor vulgare. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=599