www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=597

Marley & Me

Regia:David Frankel
Roluri principale:Owen Wilson, Jennifer Aniston
Durata:120
Producator:Fox 2000 Pictures
Premiera în România:20.03.2009

"Eu oi Marley" pare un film despre un câine - unul mare oi provocator de necazuri - dar în realitate adaptarea best-seller-ului lui John Grogan ne prezinta povestea unei casnicii, fiind unul dintre cele mai pozitive filme produse de Hollywood în ultimii ani. Fara un fir roou prea activ, filmul are un ritm parca reflectând via?a reala, eroii fiind John (Owen Wilson) oi so?ia sa, Jenny (Jennifer Aniston), care paraseote înzapezitul Michigan la începutul filmului pentru însoritul West Palm Beach, Fla.

Prietenul lui John, Sebastian (Eric Dane), îl recomanda unui editor aspru dar bun la inima, Arnie Klein (Alan Arkin). John ob?ine postul, dar în curând îoi invidiaza prietenul, deoarece el se simte satul de poveotile de rutina. Când John îi spune lui Sebastian despre gândurile lui despre familie, acesta îi sugereaza sa îoi ia un câine pentru a uoura tranzi?ia spre statutul de tatic. Simpaticul labrador pe care îl adopta cuplul creote rapid într-un monstru uriao, înca dragu?, dar foarte distructiv. Sunt multe scene în care Marley mai mult sperie decât ne amuza. Cu toate acestea, John oi Jenny îl accepta oi pastreaza pe Marley.

John va accepta apoi, ezitând la început, sa scrie pentru o rubrica noua, care va deveni foarte populara. În cele din urma John and Jenny se hotarasc sa aiba copii, ea ramâne gravida dar pierde sarcina. Este momentul care înscrie filmul pe o orbita de interes, ce se men?ine pâna la final. Mai apoi vor avea trei copii, Marley ramânând - greu de crezut - parte a familiei. Adaptarea regizorului David Frankel surprinde esen?a vie?ii într-un mod foarte natural. Scenariul scris de Scott Frank oi Don Roos nu apeleaza din fericire la prea multa melodrama. Wilson oi Aniston sunt perfect distribui?i, oferind un cuplu credibil oi atragator. Mesajul pro-familie oi pro-copii este extrem de pozitiv.

Cuplul se cearta rar, mai pu?in când Jenny devine supraîncarcata cu creoterea copiilor oi a câinelui. Sebastian, pe care John îl invidiaza atât de mult pentru cariera, se dovedeote a avea o via?a goala, într-un puternic contrast cu via?a haotica dar care îi împlineote pe cei doi so?i. Finalul amar va fi impresionant în special pentru cei care au avut o rela?ie emo?ionala profunda cu un animal de companie.

Filmul con?ine câteva expresii necizelate oi unele apropouri sexuale. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=597