www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=590

Regia:P.J. Hogan
Roluri principale:Isla Fisher, Krysten Ritter
Durata:104
Rating:A-III (AP)
Producator:Jerry Bruckheimer Films
Premiera în România:03.04.2009

Ce înseamna momentul nepotrivit! Într-o vreme în care economia merge prost iar somajul atinge praguri record, vor fi interesati spectatorii de un film despre o impulsiva femeie pasionata de cumparaturi pâna la epuizarea cartilor ei de credit? Cartile din care este inspirat filmul pot fi ele bestseller, dar "Ma dau în vânt dupa cumparaturi" nu este decât o comedie romantica fara prea mult creier, cu o draguta dar maniaca Isla Fisher în rolul Rebeccai Bloomwood, care crede ca mersul la cumparaturi poate vindeca orice boala.

Scufundata în datorii, Rebecca tânjeste sa lucreze la o publicatie de moda "Alette". Doar ca ceea ce obtine va fi un loc de munca la o publicatie financiara, din acelasi trust, intitulata "Successful Savings" (sesizati ironia?). Sub îndrumarea aratosului si muncitorului ei sef Luke Brandon (Hugh Dancy), pe care l-a întâlnit chiar înainte de interviul dat pentru slujba la un hot dog, ea reuseste sa devina faimoasa scriind o rubrica despre cum sa te feresti de datorii. Nimeni de la publicatie nu stie de situatia ei financiara, iar ea, desi acum este vedeta publicatiei, tânjeste înca dupa un loc în redactia de la "Alette", condusa de eleganta Alette Naylor (Kristin Scott Thomas vorbind cu accent francez).

Adaptarea regizorului P.J. Hogan dupa romanele Sophiei Kinsella (care a colaborat la realizarea filmului) este reusita vizual, cu New York-ul ca fundal (preferat Londrei din carti), si exista câteva efecte speciale deosebite atunci când manechinele îi vorbesc Rebeccai. Actorii din distributie au unele momente când farmeca, în ciuda rolului insipid al Rebeccai, evidentiindu-se unii actori cu vechime precum Joan Cusack si John Goodman în rolul de parinti muncitori, sau John Lithgow si Christine Ebersole în roluri secundare. Din pacate filmul este o oda adusa materialismului desi pretinde a transmite chiar contrariul. Nici macar faptul ca la finalul filmului Rebecca învata cum sa fie responsabila din punct de vedere fiscal nu mai schimba "reclama" facuta materialismului.

Cum publicul tinta al acestui film sunt adolescentele, parintii trebuie sa stie ca Suze (Krysten Ritter), prietena Rebeccai, este aratata culcându-se cu logodnicul ei (fara activitate sexuala ilustrata), în cele din urma având loc si nunta între acestia. Acest element, atât de comun în filme, este principalul motiv pentru care filmul intra la categoria adulti. În afara acestei observatii mai putem nota doar câteva expresii mai deplasate.

Filmul contine relatii premaritale, câteva expresii necizelate, aluzii sexuale si o subliniere deosebita a materialismului. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parintilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=590