www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=589

Regia:Darren Aronofsky
Roluri principale:Mickey Rourke, Marisa Tomei
Gen:Ac?iune, Drama, Sport
Durata:105
Producator:Protozoa Pictures
Premiera în România:06.03.2009

"Luptatorul" este un puternic portret al unui personaj, în care Mickey Rourke interpreteaza superb rolul wrestlerului profesionist Randy "The Ram" Robinson. Deoi de la ceasul lui de glorie au trecut doua decenii, Randy continua sa urce în ring oi sa îoi tortureze trupul pâna când este doborât de un atac de cord. Izolat de fani, care constituiau singurul lui sprijin emo?ional, Randy încearca sa se apropie de Cassidy (Marisa Tomei), o dansatoare la un local de striptease, care a cunoscut oi ea zile mai bine în cariera. El face de asemenea efortul de a se împaca cu fiica lui de care s-a îndepartat, Stephanie (Evan Rachel Wood).

Studiul regizorului Darren Aronofsky despre singuratate este generos în prezentarea sportului titular oi a impulsurilor sadice ale celor care se îngramadesc sa îl urmareasca. Cassidy citeaza versete din Isaia ce se refera la "suferin?a slujitorului" ale carui rani îi vindeca pe ceilal?i, oi compara încercarile prin care trece Randy cu suferin?ele îndurate de Isus (aoa cum le-a vazut ea înfa?ioate în filmul "Patima lui Cristos" al lui Mel Gibson). Dar nu este vorba de lipsa de respect în compara?ia facuta de ea.

În ciuda unui nivel înalt de violen?a (uneori sângeroasa) - oponen?ii lui Randy folosesc de exemplu sârma ghimpata oi pistol cu capse - oi a sexualita?ii deschise oi degradante din mediul lui Cassidy, inten?ia oi realizarile artistice ale acestei drame sunt clare. La fel sunt oi aspira?iile fundamental decente ale inimii omului aflat în necazuri. Prin rugaciunea în tacere a lui Randy, înso?ita de lacrimi oi încheindu-se cu semnul crucii, Rourke transmite o credin?a autentica, dar disperata, cu aceeaoi putere cu care joaca fiecare moment al acestui memorabil rol de revenire.

Filmul are un con?inut sexual puternic, incluzând rela?ii sexuale nemaritale explicite, nuditate, scene brutale de wrestling, consum de droguri, mult limbaj vulgar oi necizelat, oi oarecare blasfemii. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=589