www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=588

Regia:Danny Boyle
Roluri principale:Lennie James, Dev Patel
Gen:Actiune, Crima, Drama, Romantic
Durata:120
Producator:Celador Films
Premiera în România:13.03.2009

Orasul indian Mumbai (fostul Bombay), poreclit "Maximum City", asigura fundalul pentru drama emotionanta "Vagabondul milionar". Desi trista uneori, panorama complexa pe care regizorul Danny Boyle o ofera despre viata în Lumea a Treia - adaptare dupa romanul "Q & A" al diplomatului indian Vikas Swarup - este în esenta plina de speranta, subliniind demnitatea celor mai putin privilegiati si primatul valorilor spirituale asupra celor materiale.

În ciuda dimensiunilor sale epice, povestea este spusa dintr-un singur punct de vedere, acela al lui Jamal Malik (Dev Patel), în vârsta de 18 ani. Un produs al mahalalelor râncede ale orasului, el lucreaza ca "chai wallah", adica chelner care serveste ceai. Acest lucru este luat în derâdere Prem (Anil Kapoor), gazda acerba a versiunii indiene a concursului de televiziune "Vrei sa fii miliardar?", unde Jamal apare ca si concurent. Desi a fost crescut în conditii similare de saracie, Prem îsi manifesta deschis dispretul fata de tânar, precum si convingerea ca acest "vagabond" va fi eliminat rapid. Jamal însa se afla pe un val câstigator, care îl va duce întrebare dupa întrebare spre premiul ultim de 20 milioane de rupii.

Ca rezultat, este arestat sub suspiciunea ca a trisat, si îl vedem batut si torturat într-o sectie de politie. Obosit de asemenea metode, inspectorul care se ocupa de caz (Irrfan Khan) asculta explicatia lui Jamal, care va fi nici mai mult nici mai putin decât o autobiografie, deoarece fiecare dintre raspunsurile lui corecte este asociat cu un eveniment important din trecutul sau. Ramas orfan la o vârsta foarte frageda - vedem moartea violenta a mamei lui în mâinile revolutionarilor anti-musulmani - Jamal creste în compania fratelui sau mai mare, Salim (Madhur Mittal), care poate fi extrem de protectiv dar si, uneori, nervos. Când celor doi li se alatura un al treilea "muschetar" (referinte la romanul clasic al lui Alexandre Dumas revin pe tot parcursul filmului), o fata pe nume Latika (Freida Pinto), Jamal se ataseaza pe viata de ea.

Ademeniti în orfelinatul înselator numit Speranta, cei trei sunt exploatati pentru banii pe care îi pot aduna ca cersetori. Baietii reusesc în cele din urma sa scape, dar ajung astfel sa fie despartiti de Latika. În timp ce Salim se scufunda rapid în lumea interlopa a orasului, Jamal ramâne cinstit si nu renunta niciodata la speranta de a se reîntâlni cu aleasa inimii lui. Ca portret al unui om care întâlneste raul în multe forme si ramâne totusi în mod fundamental inocent, si care dobândeste întelepciune din tot ceea ce a îndurat, "Vagabondul milionar" este o celebrare a valorilor umane.

Filmul contine batai si tortura, scurta nuditate, tema crimei si a prostitutiei, consum de alcool de catre minori, umor si limbaj ocazional vulgar si necizelat. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=588