www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=587

Regia:David Fincher
Roluri principale:Brad Pitt, Cate Blanchett
Gen:Drama, Fantastic, Mister, Romantic
Durata:166
Producator:Kennedy/Marshall
Premiera în România:20.02.2009

"Ne este menit sa îi pierdem pe cei pe care îi iubim; cum altfel ne putem da seama cât de importanti sunt pentru noi?" întreaba retoric un personaj în "Strania poveste a lui Benjamin Button", o lunga adaptare dupa nuvela din 1922 a lui F. Scott Fitzgerald. Si în povestea unui om nascut batrân care întinereste la înfatisare pe masura ce înainteaza în vârsta, moartea este întotdeauna parte a tesutului vietii. Povestea începe în New Orleans, unde personajul titular, interpretat impresionant de Brad Pitt cu un accent sudic, se naste cu o fata de om batrân, mama lui murind la nastere. Tatal sau înnebunit de durere, Thomas Button (Jason Flemyng), lasa copilul pe treptele unei case de batrâni.

Lui Queenie (Taraji P. Henson), îngrijitoarea negresa de acolo, i se face mila de copil, si îl anunta pe scepticul ei coleg (Mahershalalhashbaz Ali) ca va creste copilul alb, lucru pe care îl face cu iubire. În acest mediu, moartea este un fenomen natural si frecvent. Tânarul Benjamin, cu fata lui ridata si crestetul chel, schiopateaza ca un batrân artritic, si sub grija super-protectoare a lui Queenie, are rareori voie sa se aventureze departe de casa. Una dintre rezidentele în vârsta îl prezinta nepoatei ei, Daisy (Elle Fanning), care pare a întelege spiritul tânar al lui Benjamin, si se înfiripa o legatura.

Pe masura ce înainteaza în vârsta, Benjamin începe sa arate tot mai tânar, desi este înca un batrân. Cu exceptia unei foarte scurte scene care prezinta prima lui experienta sexuala, elementele sexuale directe sunt minime. Mai târziu, aratând acum asemenea lui Brad Pitt pe care îl cunoastem noi, el traieste prima lui poveste de dragoste cu Elizabeth Abbott (Tilda Swinton), sotia unui diplomat din portul rusesc Murmansk. Când se întoarce în New Orleans, se reîntâlneste cu Daisy, acum interpretata de Cate Blanchett, care aspira sa devina balerina. Desi ea sugereaza curajoasa o relatie între ei doi, Benjamin refuza, si nu vor avea o relatie romantica decât mult mai încolo, când vârstele lor se vor potrivi mai bine. Când se va întâmpla acest lucru, povestea va fi dulce-amara, stiind ca timpul lor împreuna va fi prea scurt deoarece ei înainteaza în vârsta în directii opuse.

În regia lui David Fincher, actorii îsi interpreteaza foarte bine rolurile, si efectele digitale remarcabile fac îmbatrânirea si întinerirea foarte credibile. Blanchett apare la început ca o femeie în vârsta aflata pe patul de moarte, fiica ei (Julia Ormond) citind din jurnalul lui Benjamin. Scenariul inteligent al lui Eric Roth (realizat împreuna cu Robin Swicord) aminteste de mai vechiul lui "Forrest Gump". Aceasta extrem de neobisnuita si adesea melancolica poveste - prezentând o perspectiva unica, adesea profunda, asupra efemeritatii vietii umane si a felului în care ne purtam cu oamenii pe care îi întâlnim si în fata lucrurilor pe care le experimentam, inclusiv moartea - îi pune pe gânduri pe spectatori.

Filmul contine sugerarea de relatii sexuale nemaritale, limbaj necizelat, sarcina în afara casatoriei, adulter, scurta nuditate partiala si violenta din timp de razboi. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adulti si adolescenti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=587