www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=583

Revolutionary Road

Regia:Sam Mendes
Roluri principale:Leonardo DiCaprio, Kate Winslet
Durata:119
Producator:BBC Films
Premiera în România:06.02.2009

"Nonconformiotii" este o impecabil filmata oi interpretata adaptare a mult laudatului roman al lui Richard Yates - o aspra critica la adresa conformita?ii, care a dejucat câteva încercari de a fi transpusa pe ecran în deceniile ce au trecut de la publicarea ei în 1961. Filmul prezinta casnicia unui nefericit cuplu dintr-o suburbie din Connecticut, Frank oi April Wheeler (Leonardo DiCaprio oi Kate Winslet). În momentele de deschidere ale filmului, observam prima lor întâlnire romantica, dar apoi mergem înainte în via?a lor de casatorie, când seara nu prea reuoita a debutului lui April, care îoi doreote sa devina actri?a, dezlan?uie reproouri dure în drumul spre casa.

Amaraciunea implacabila a lui April îl împinge pe Frank - care face naveta la New York, lucrând la firma Knox - în patul secretarei Maureen (Zoe Kazan). El regreta aproape imediat acest gest, în special dupa ce se reîntoarce acasa oi o gaseote pe April într-o stare de buna dispozi?ie, dornica sa se mute în Paris, unde spune ca el îoi va putea urma aspira?iile din tinere?e oi va putea descoperi "cine este el". Frank, tot mai deprimat de rutina slujbei sale, este de acord. Decizia provoaca unde de ooc aproape seismice pentru cei mai buni prieteni ai lor, familia Campbell (David Harbour oi Kathryn Hahn), oi pentru colegii de serviciu ai lui Frank. Ei îoi exprima surprinderea, simuleaza încântarea pentru decizia celor doi, dar în realitate sunt devasta?i la aflarea acestei veoti: în acelaoi timp supara?i oi invidiooi.

Este de asemenea profund afectata agenta imobiliara Helen Givings (Kathy Bates), care a vândut tânarului cuplu casa lor oi i-a privit ca pe doua lumini stralucitoare într-o mare de mediocritate. Ea le cere celor doi sa se întâlneasca cu fiul ei adult bolnav mental, John (Michael Shannon), matematician, deoarece simte ca simplul fapt de a fi în prezen?a lor va avea un efect benefic. Tocmai atunci când totul parea aoezat pe fagao pentru planificata lor aventura, Frank înregistreaza un succes neaoteptat la Knox, oi April afla deodata ca este însarcinata. Disperata, April sugereaza, spre groaza lui Frank, ca ar putea avorta. (Filmul nu prezinta niciodata acest lucru într-o lumina pozitiva, ba chiar dimpotriva, dupa cum se vor desfaoura evenimentele.)

Pentru a reprezenta lumea din anii 1950, regizorul Sam Mendes abordeaza cam acelaoi stil cu cel folosit de el pentru povestea contemporana suburbana din 1999, "American Beauty". DiCaprio oi Winslet - reuni?i pentru prima oara dupa "Titanic" - au progresat cu siguran?a, oi interpretarile lor sunt superbe, la fel ca oi acelea ale actorilor din rolurile secundare. Dincolo de conflictele maritale, scenariul lui Justin Haythe arata ca povestea este de fapt despre dorul profund dupa vise neîmplinite confruntat cu fragilitatea naturii umane. ai, dupa cum s-a aratat, filmul vorbeote puternic împotriva conformita?ii restrictive din acea perioada, dar aceasta poveste amara - care include fire ale ac?iunii despre adulter oi avort, oi uneori dialog dur - ar putea sa nu fie pentru toate gusturile.

Filmul con?ine conflicte familiale puternice, limbaj necizelat oi blasfemii, adulter, scene scurte cu nuditate feminina par?iala, referin?e la avort, doua scene cu rela?ii sexuale sugerate oi mult fumat. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=583