www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=582

New in Town

Regia:Jonas Elmer
Roluri principale:Renee Zellweger, Harry Connick Jr.
Durata:Gold Circle Films
Producator:Gold Circle Films
Premiera în România:30.01.2009

"Nou-venita în orao" este o comedie romantica nepreten?ioasa dar simpatica despre ambi?ioasa Lucy Hill (Renee Zellweger), trimisa sa se îngrijeasca de o fabrica de alimente din New Ulm, Minnesota. Preocupata doar de succesul în cariera, ea este înspaimântata de ceea ce ei îi apare a fi atitudinea apatica a localnicilor excentrici, ale caror preocupari oi priorita?i ea nu le împartaoeote. Printre ei sunt prietenele bune Trudy Van Uuden (Frances Conroy) oi Blanche Gunderson (Siobhan Fallon Hogan).

Ultima - care va fi secretara lui Lucy la uzina - o ia pe Lucy sub aripa ei de la început, invadând-o cu întrebari personale înca pe drumul spre noua casa, inclusiv "L-ai gasit pe Isus?" "Nu otiam ca a fost dat disparut", spune Lucy, iar Blanche nu e amuzata. "În mod normal noi nu glumim pe seama lui Isus", îi spune ea. Este evident o comunitate creotina, dar deoi la început pare ca filmul s-ar lega de provincialismul localnicilor, precum oi de credin?a lor, filmul face exact pe dos. În curând calduroasa comunitate îi va da lui Lucy câteva lec?ii despre valori. Între timp apar scântei între Lucy oi Ted Mitchell (Harry Connick Jr.), la o cina organizata de Blanche; între ei - ea oraoeanca, el provincialul - sunt mari diferen?e.

Lucy nu otie ca Ted este reprezentantul muncitorilor cu care va trebui sa negocieze; un incident în urma caruia el o salveaza pe ea într-o noapte cu multa zapada va marca începutul roman?ei dintre ei. Aflam ca el este vaduv, având o fata - de care se ocupa ca un tata bun - oi fiind înca îndurerat dupa so?ia sa. Zellweger oi Connick joaca bine, natural, fie ca se cearta fie ca se iubesc, iar rolurile secundare, în special al lui Hogan, completeaza filmul. Pe lânga accentul pe comunitate oi prietenie, filmul - tocmai în contextul economic de astazi - ne ofera portretul unor oameni care lucreaza cu sârg pentru a se între?ine. Filmul nu respecta cu fidelitate tiparele hollywoodiene, ceea ce e îmbucurator. ai daca scenele comice te fac poate mai mult sa zâmbeoti, aspectele romantice sunt bine gândite.

Pe fundalul comunita?ii creotine filmul ofera o lec?ie de decen?a. O dovada este scena când în oraoul luminat de lumânari se cânta o colinda iar Lucy oi Ted în?eleg ce simt unul pentru altul. Se gasesc oi diverse referin?e la Cristos în film, precum când Blanche spune mândra: "Pescuim la ghea?a, facem albume oi îl aducem pe Isus în vorba". Cu observa?iile de mai jos, filmul ar trebui sa fie acceptabil chiar oi pentru adolescen?ii mai mari.

Filmul con?ine câteva expresii necizelate oi o blasfemie. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=582