www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=58

Regia:Sofia Coppola
Roluri principale:Bill Murray, Scarlett Johansson
Durata:105
Rating:A-IV (R)
Producator:Elemental Films
Premiera în România:26.03.2004

Bob Harris (Bill Murray) oi Charlotte (Scarlett Johansson) sunt doi americani în Tokyo. Bob este o vedeta de cinema care se afla în orao pentru a filma o reclama la whiskey, în timp ce Charlotte este o tânara femeie care îl înso?eote pe so?ul ei, fotograful dependent de munca (Giovanni Ribisi). Neputând dormi, Bob oi Charlotte se întâlnesc într-o noapte în barul hotelului de lux. Aceasta întâlnire întâmplatoare se transforma în curând într-o prietenie surprinzatoare.

Charlotte oi Bob se aventureaza prin Tokyo având adesea întâlniri incredibile, descoperind în final ce oi pe cine vor cu adevarat. Cam aoa s-ar prezenta pe scurt placuta drama "Rataci?i printre cuvinte". Regizoarea Sofia Coppola, fiica celebrului Francis Ford Coppola, ne prezinta o medita?ie adânca asupra singurata?ii oi a balsamului emo?ional pe care îl reprezinta prietenia. Cu antenele reglate pe propria singuratate, cele doua suflete recep?ioneaza imediat semnatele celuilalt la întâlnirea din bal. Pe lânga ca amândoi au paoaport american, cei doi descopera multe alte lucruri comune - precum insomnia sau faptul ca fiecare se simte strain, nu doar în Japonia ci oi în rela?iile personale cu cei apropia?i.

Deoi uita de zilele de naotere ale copiilor sai, Harris este un tata devotat, marturisindu-i însa lui Charlotte ca exigen?ele cotidiene ale statutului de tata îl copleoesc în detrimentul rela?iei cu so?ia. La capatul opus din punct de vedere al casatoriei este Charlotte, a carei cerneala pe certificatul de casatorie înca se usca, iar ea se lupta sa se regaseasca în noua via?a, cu noua identitate de so?ie. Deoi despar?i?i de decenii ca vârsta, cei doi ajung sa petreaca sfâroitul de saptamâna împreuna, fiecare completând cu buca?ica lipsa puzzle-ul emo?ional al celuilalt. Rela?ia dintre cei doi ramâne casta, în ciuda evidentei atrac?ii dintre cei doi. Singura indiscre?ie sexuala a lui Harris - nu cu Charlotte - este prezentata ca o scapare, ca o greoeala ce pune în pericol prietenia lor. Dar mai pu?in clar din punct de vedere moral este finalul filmului, care lasa o uoa deschisa pentru infidelitate.

Bine regizat oi realizat oi bine interpretat de catre actori, "Rataci?i printre cuvinte" este undeva între o usturatoare drama oi o comedie dragalaoa, prezentând un reuoit portret al izolarii fizice oi emo?ionale oi reuoind sa prinda sentimentul de a fi strain într-un teritoriu strain. Coppola a reuoit ca construiasca cu inteligen?a o poveste care atinge teme universale la care vor rezona sufletele spectatorilor.

Datorita folosirii uneori a unui limbaj dur, a aluziilor sexuale oi a scenei din clubul de striptease, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-IV - adica pentru adul?i, cu rezerve. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica cu acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=58