www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=577

Regia:Catherine Hardwicke
Roluri principale:Kristen Stewart, Robert Pattinson
Gen:Drama, Fantastic, Romantic, Thriller
Durata:122
Producator:Maverick Films
Premiera în România:23.01.2009

Doar pentru ca esti vampir nu înseamna ca nu poti sa fi un domn. Ne-o arata Edward (actorul britanic Robert Pattinson, care l-a interpretat pe Cedric Diggory în filmele "Harry Potter"), eroul înalt, palid - foarte palid - si aratos din povestea gotica romantica "Amurg". Este mereu atent sa deschida usa masinii pentru prietena sa Bella (Kristen Stewart) si insista sa faca cunostinta oficial cu tatal ei, serif de meserie (Billy Burke). Dar, desi pare un tinerel de 17 ani, manierele le-a învatat cam acum un secol.

Rafinamentul lui Edward poate explica de ce "Amurg", si celelalte trei carti care i-au urmat, semnate de mormonul Stephenie Meyer, au fost vândute în 17 milioane de exemplare, în principal unor fete, si au generat peste 350 de situri ale fanilor. Si poate explica si de ce continuarea la "Amurg" a început sa se filmeze înaintea ca acesta sa fie lansat. Desi se descrie pe sine ca un "monstru", raul din Edward, sau puterea lui de a face rau, este mascata de o fatada placuta. Pe de alta parte, în timp ce el îsi stapâneste tendintele rele, elementele de risc ramân. Ca sa traiasca, Edward îsi astâmpara "setea" cu sânge animal si traieste într-un clan de vampiri luminati la minte, condusi de o figura paternala, dr. Cullen (Peter Facinelli). Din pacate o banda de vampiri mai putin luminati, condusi de odiosul James (Cam Gigandet), este de asemenea prezenta în zona, fapt soldat cu victime omenesti.

Edward a rezistat initial atractiei exercitata de Bella, nou sosita în oraselul Forks, Washington. Dar în cele din urma cedeaza. Ajung sa petreaca momente lungi împreuna, privindu-se ochi în ochi, întinsi unul lânga altul sub copaci. În final Edward va trebui sa îsi apere iubirea sa nu ajunga hrana dusmanilor. Filmul regizat cu stil de Catherine Hardwicke si cu un scenariu inteligent semnat de Melissa Rosenberg, nu se ia niciodata prea în serios. Evita cu dibacie multe dintre stereotipurile povestilor cu vampiri (precum la vizita facuta de Bella lui Edward acasa - care nu e o cripta întunecata, cum ne-am astepta).

Filmul contine scene scurte dar intens violente, o scena de senzualitate medie, câteva referinte sexuale - poate fi un film acceptabil pentru adolescentii mai mari. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adulti si adolescenti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=577