www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=576

Regia:Clint Eastwood
Roluri principale:Angelina Jolie, John Malkovich
Gen:Drama, Mister
Durata:141
Producator:Imagine Entertainment
Premiera în România:16.01.2009

Angelina Jolie revine dupa excelentul sau rol ca Marianne Pearl, vaduva jurnalistului ucis Daniel Pearl, care îsi cauta disperata sotul disparut, cu o alta portretizare a unei femei care a existat cu adevarat, dar de data aceasta disperata sa îsi gaseasca fiul pierdut. Ca în "Speranta moare ultima", acest ultim film este o drama cutremuratoare bazate pe fapte reale, despre care se poate spune ca sunt într-adevar mai stranii decât fictiunea.

În 1928, la Los Angeles, o mama muncitoare, Christine Collins, este angajata ca operatoare de telefonie. Walter (Gattlin Griffith), fiul ei de noua ani, dispare în timp ce ea e chemata la munca. Lunile trec, iar departamentul corupt si violent al politiei din L.A., care în acea vreme se folosea si de arme daca era nevoie sa îsi sustina autoritatea, si era disperat sa îsi refaca imaginea dupa o serie lunga de cazuri nerezolvate, îi spune lui Collin ca i-ar fi gasit fiul în DeKalb, Ill. Dar la reîntâlnirea dintre mama si fiu - însotita de multa publicitate, cu reporteri si fotografi veniti la gara - Collins declara ca baiatul (Devon Conti) nu este al ei. Politia o asigura ca este tulburata si ca baiatul s-a schimbat în ultimele luni cât nu a fost cu ea, fiind convinsa sa îl ia acasa. În scurt timp ea îsi da seama ca e vorba de un impostor. Faptul este confirmat de dentistul lui Walter si de profesorul lui.

Dar când Collins spune politiei ca fiul ei înca lipseste si trebuie gasit, capitanul J.J. Jones (Jeffrey Donovan), în tandem cu seful politiei James E. Davis (Colm Feore), îi pun la îndoiala sanatatea mentala. Când încearca sa iasa în presa, o trimit la o institutie de boli mintale. Între timp îl cunoastem pe reverendul Gustav Briegleb (John Malkovich), presbiterian si activist comunist, care predica de mult împotriva coruptiei politiei la emisiunea sa saptamânala de la radio, si care s-a aliat cauzei ei, fiind hotarât sa o gaseasca. Jolie joaca bine, estompându-si din personalitatea puternica pentru o mai pasiva femeie din anii 1920, care, doar când e împinsa dincolo de limita, îsi gaseste curajul sa provoace autoritatile si sa îsi descopere adevarata fata. Blondul - aici - Malkovich reuseste sa ofere o figura credibila de pastor luptator.

Jason Butler Harner este înspaimântator si convingator în rolul ucigasului în serie Gordon Northcott, care poate sa fie, sau nu, implicat în disparitia lui Walter, iar Amy Ryan joaca excelent în rolul unei alte paciente închise, o prostituata. Dar de fapt toate jocurile actoricesti sunt la înaltime. Regizorul Clint Eastwood ne ofera un film a carui subiect este întunecat, cu unele scene deloc placute (precum cele de la spitalul de nebuni sau cele cu Northcott), dar nimic nu este cautat de dragul senzationalului iar violenta este tratata cu discretie. Povestea are o valoare istorica, deoarece a condus la reforma, fiind în plus o sursa de inspiratie, despre o mama care nu a precupetit nimic pentru a-si gasi copilul.

Filmul contine multa violenta, chiar daca nu explicita, abuz de copii, abuz de pacienti, o executie, câteva expresii vulgare si blasfemii. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=576