www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=568

Regia:Gavin O'Connor
Roluri principale:Colin Farrell, Edward Norton
Gen:Crima, Drama
Durata:125
Producator:Avery Pix
Premiera în România:05.12.2008

Ca fiu al unui ofi?er de poli?ie, regizorul oi co-scenaristul Gavin O'Connor otie câte ceva despre dihotomia dintre îndatoririle personale oi cele profesionale ale celor care lucreaza în poli?ie. Acest inerent conflict moral se afla într-adevar în centrul filmului sau "Mândrie oi glorie", o drama puternica dar adesea brutala despre o familie de ofi?eri de poli?ie din New York: fra?ii Ray (Edward Norton) oi Francis (Noah Emmerich) Tierney; cumnatul lor, Jimmy Egan (Colin Farrell); oi tatal lor, Francis Sr. (Jon Voight), care este oeful detectivilor din Manhattan. Drama captivanta a lui O'Connor - scrisa împreuna cu Joe Carnahan dupa o poveste a lui O'Connor, a fratelui sau, Gregory O'Connor, oi a lui Robert Hopes - arata cum legaturile puternice de familie sunt grav compromise de un scandal major de corup?ie.

Filmul începe cu o scena frenetica în care se încearca arestarea unor trafica?i de droguri, care însa eoueaza fatal. Patru ofi?eri de poli?ie sunt ucioi, oi doi dintre ei lucrau în brigada tânarului Francis. Se banuieote curând ca trafican?ii ar fi fost anun?a?i de dinainte, oi ca informatorul este chiar cineva din poli?ie. Francis Sr. îi cere oovaielnicului Ray sa conduca investiga?ia. Dupa ce accepta, acesta afla ca informatorul se poate sa fi lucrat direct pentru fratele sau, oi, mai mult, ca Jimmy - casatorit cu sora lor, Megan (Lake Bell) - este implicat în tot felul de ac?iuni murdare.

Ray este tentat sa se abata de la calea onorabila, oi tânarul Francis - luptându-se cu suferin?a provocata de faptul ca so?ia lui, Abby (Jennifer Ehle într-o interpretare profunda), este pe moarte din cauza cancerului - se confrunta cu unele fapte foarte grave care au loc în brigada sa. Revela?ia pentru el are loc atunci când Abby - otiind doar pu?ine lucruri despre ceea ce se întâmpla - îi spune ca trebuie sa fie acelaoi barbat cinstit cu care s-a maritat, pentru ca sa poata avea încredere în el pentru creoterea copiilor lor dupa ce ea va muri.

Deoi sunt pu?ine elemente cu caracter sexual, violen?a oi problemele de limbaj - incluzând înjuraturi nonstop - ar putea fi deranjante pentru mul?i. Dar daca trece?i peste ele, elementele de familie vor ieoi în eviden?a în cele din urma, luând chiar dimensiunea unei autentice tragedii, cu acel stravechi conflict dintre bine oi rau. Cele patru personaje principale sunt solide, dar distribu?ia este uniform convingatoare. Putem crede ca aceoti actori chiar sunt personajele pe care le interpreteaza.

Filmul con?ine violen?a puternica cu varsare de sânge, mult limbaj necizelat oi blasfemii, câteva expresii vulgare, folosire de droguri oi sinucidere. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=568