www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=559

Eagle Eye

Regia:D.J. Caruso
Roluri principale:Shia LaBeouf, Michelle Monaghan
Durata:118
Producator:DreamWorks SKG
Premiera în România:24.10.2008

Teama universala de a fi urmari?i de Big Brother - sau în acest caz de Big Sister - adauga un sentiment de neliniote bine realizatului film de ac?iune "Ochi de vultur". În aceasta poveste-avertisment despre tehnologia care o ia razna, totul, de la telefoane mobile la reclame luminoase oi la maoinarii controlate de computer, asculta de o entitate anonima, se pare atotputernica, ce îoi transmite ordinele cu o voce feminina plata.

Unul dintre aceste ordine este adresat prin intermediul telefonului mobil unei mame divor?ate din Chicago, Rachel (Michelle Monaghan), în timp ce se afla cu prietenele într-un bar, dupa ce l-a condus pe fiul ei de 8 ani, Sam (Cameron Boyce), la trenul care îl duce într-o excursie la Washington. În mod inexplicabil, pe cealalta parte a strazii, pe un perete cu ecrane de televizor apare în transmisiune directa chipul baiatului, oi vocea îi spune femeii ca via?a lui este în pericol daca ea nu va asculta. Rachel este astfel îndrumata spre o maoina din apropiere, pe care trebuie sa o conduca.

În alta parte a oraoului, Jerry (Shia LaBeouf), un tânar ratat în vârsta de 23 de ani, se întoarce de la înmormântarea fratelui sau geaman, Ethan, un realizat ofi?er al For?elor Aeriene care a murit într-un accident de maoina. Jerry îoi gaseote apartamentul plin de arme de ultima tehnologie oi alte echipamente teroriste. Telefonul suna, oi aceeaoi voce îl instruieote sa îoi paraseasca locuin?a, deoarece agen?ii FBI vor veni în curând sa îl aresteze. Zapacit de ceea ce i se întâmpla, Jerry nu fuge oi o echipa puternic înarmata îl duce pentru a fi interogat de agentul special Thomas Morgan (Billy Bob Thornton). Permi?ându-i-se un apel telefonic, Jerry aude din nou vocea, de aceasta data descriindu-i un plan imediat de evadare.

Cu agen?ii FBI tragând în el, Jerry urmeaza instruc?iunile vocii, care îl conduc în maoina lui Rachel. În timp ce ei încearca cu disperare sa în?eleaga ce se întâmpla, Morgan primeote un colaborator neaoteptat: investigatorul For?elor Aeriene Zoe Perez (Rosario Dawson), care cauta sa descopere o posibila legatura între aceste întâmplari oi moartea lui Ethan. Deoi solu?ia ei nu este originala, enigma prezentata de regizorul D.J. Caruso este captivanta. LaBeouf, în particular, prezinta timiditatea oi vulnerabilitatea unui personaj care - cu toata aparenta sa lipsa de ambi?ie - este totuoi capabil de eroism oi sacrificiu de sine.

Filmul con?ine ac?iune cu violen?a moderata, pu?in umor sexual, o înjuratura, mult limbaj necizelat oi unele blasfemii; poate fi acceptabil pentru adolescen?i mai mari. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=559