www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=558

Regia:Guillermo del Toro
Roluri principale:Selma Blair, Ron Perlman, Jeffrey Tambor
Gen:Ac?iune, Aventuri, Comedie, Drama, Fantastic, Horror, SF
Durata:120
Producator:Dark Horse Entertainment
Premiera în România:17.10.2008

"Hellboy oi Armata de Aur" prezinta continuarea aventurilor demonului întruchipat din nou de Ron Perlman. Chemat pe pamânt în 1944 de catre naziotii care cautau ajutor din infern pentru cauza Axei, copilul Hellboy - în mod vizibil progenitura a diavolului - a fost crescut de profesorul Trevor Broom (John Hurt), un consilier academic pentru misiunea Alia?ilor care a dejucat opera?iunea. Catolicul Broom a crezut în bunatatea lui Hellboy, credin?a justificata de momentul culminant al primului film.

În "Hellboy oi Armata de Aur", Red - caci aoa se numeote adultul Hellboy - continua sa lucreze pentru aceeaoi agen?ie pentru care a lucrat defunctul sau tata, la fel ca oi prietena lui, cu care locuieote împreuna, Liz (Selma Blair). Aceasta poseda abilitatea de a se transforma într-o tor?a umana. Alte personaje care revin sunt omul de legatura al lui Red cu FBI, agentul Tom Manning (Jeffrey Tambor), oi Abe Sapien (Doug Jones), care poate desluoi trecutul oi viitorul lucrurilor. Nou angajat pentru a-l supraveghea pe Red este dr. Johann Krauss (John Alexander/James Dodd, voce Seth MacFarlane), un mistic german protoplasmic ai carui vapori primesc forma umana cu ajutorul unei maoti oi al unui costum.

Ultima ?inta a biroului este Prin?ul Nuada, dornic de putere, al carui scop apocaliptic este sa reînvie demult adormita Armata de Aur de solda?i mecanici care ar putea aduce sfâroitul omenirii. Aliindu-se cu Red oi cu tovaraoii lui, buna Nuala (Anna Walton), sora geamana a lui Nuada, încearca sa îl împiedice pe fratele ei sa dobândeasca controlul asupra acestei armate. Dar orice atac asupra lui Nuada îi face rau oi Nualei. Aceasta anomalie îl pune pe Abe, care s-a îndragostit de ea, într-o dilema atât de mare încât ar putea periclita misiunea. Punctul culminant al acestui film îl constituie calatoria eroilor nootri în Irlanda de Nord, pentru a se lupta cu raufacatorii la Digul Uriaoului.

Exista mult con?inut catolic, în general superficial, oi un perceptibil subtext religios. Astfel exercitarea de catre Red a voin?ei libere da peste cap atât natura lui originara diavoleasca cât oi profe?ia ca el va provoca distrugerea rasei umane. Într-o scena cruciala, Red salveaza un copilao în timp ce se lupta cu un monstru uriao; Nuada îl ispiteote pe Red cu perspectiva de a deveni rege daca trece de partea lui, o oarecare paralela cu ispitirea lui Isus relatata în Evanghelii. Mai mult, pe fundal straluceote o cruce de neon. Dupa ce se încheie confruntarea, oraoul este salvat de la distrugere oi copilul redat mamei sale, Red - asemenea lui Cristos - se trezeote respins oi luat în derâdere tocmai de oamenii pe care a venit sa îi ajute. În esen?a filmul este o aventura plina de ac?iune, cu violen?a intensa, zgomotoasa, deoi mai mult nesângeroasa, cu probleme de limbaj oi comportament sexual care nu este prezentat explicit pe ecran, ceea ce îl face potrivit pentru spectatorii mai mari.

Filmul con?ine coabitare oi sarcina premaritala, violen?a fantastica moderata, o sinucidere, limbaj necizelat, câteva înjuraturi oi pu?in umor sexual. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=558