www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=554

Regia:John Moore
Roluri principale:Mark Wahlberg
Gen:Ac?iune, Crima, Drama, Thriller
Durata:100
Producator:Abandon Entertainment
Premiera în România:17.10.2008

"Max Payne" este un film deosebit la capitolul vizual, dar cu o poveste banala, despre razbunare, bazata pe un joc de calculator. Eroul principal este Max, un poli?ist din New York interpretat de Mark Wahlberg, bântuit înca de uciderea so?iei sale, Michelle, oi a copilului lor de doi ani. Obsedat de gasirea ucigaoului, el continua sa patruleze strazile unui poetic New York înzapezit, pâna îl va gasi. La petrecerea organizata de unul dintre informatorii sai, plina de mafio?i ruoi, Max se încurca cu provocatoarea Natasha (Olga Kurylenko), care îl invita în apartamentul ei.

El se va despar?i de ea când femeia, fara sa vrea, va jigni memoria Michellei; înainte însa îi fura portmoneul, dupa care va fi ucisa. Max, dat fiind ca portomoneul sau a fost gasit lânga Natasha, va fi banuit de implicare. Fostul sau partener, Alex (Donal Logue), ajunge sa îi spuna lui Max ca a gasit o legatura între moartea Natashei oi a familiei lui Max, dupa care însa este ucis oi el, înainte sa poata da detalii. Acum presupus a fi implicat în doua crime (dat fiind ca a fost ultimul care l-a vazut pe Alex în via?a), Max îoi continua totuoi cautarile ajutat de sora Natashei, Mona (Mila Junis), oi fostul sau mentor, B.B. (Beau Bridges), care acum conduce serviciul de securitate de la fostului loc de munca al Michellei, o companie mare de farmaceutice.

Regizorul irlandez John Moore ne ofera un film cu multa violen?a, fara însa prea mult sânge. Scena în care Natasha se ofera lui Max este deranjanta, chiar daca nu exista nuditate. Realizarea cinematografica este singura memorabila din acest film, care altfel este predictibil. Scenariul îi apar?ine unui debutant, astfel ca nu trebuie sa ne mire unidimensionalitatea personajelor sau lipsa completa de tensiune în desfaourarea ac?iunii.

Filmul con?ine violen?a neexplicita, cu ucideri oi torturi, limbaj vulgar, blasfemii, referin?e la drog oi sex. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=554