www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=553

Regia:George C. Wolfe
Roluri principale:Richard Gere, Diane Lane
Gen:Drama, Romantic
Durata:97
Producator:DiNovi Pictures
Premiera în România:14.11.2008

În scenele de deschidere ale filmului "Nop?i în Rodanthe", eroina noastra, Adrienne (Diane Lane), îoi pregateote cei doi copii nerabdatori sa petreaca timp alaturi de so?ul ei, Jack (Christopher Meloni), care a parasit-o pentru o alta femeie. În acelaoi timp ea se pregateote pentru o scurta vacan?a în care sa aiba grija de pensiunea celei mai bune prietene a ei, Jean (Viola Davis), din oraoelul de pe coasta Rodanthe, din Carolina de Nord. Spre surprinderea ei, schimbator, Jack îi cere sa îl primeasca înapoi. Reticenta, Adrienne îi promite ca se va gândi la acest lucru, oi Jack pleaca cu îmbufnata fiica adolescenta Amanda (Mae Whitman) oi cu astmaticul fiu mai mic Danny (Charlie Tahan).

La Rodanthe, Adrienne îl primeote pe chirurgul estetician Paul (Richard Gere), care este singurul oaspete de la pensiune. Aflam ca el a venit sa rezolve o problema neplacuta, moartea unui paciente, lucru care i s-a întâmplat pentru prima oara în cariera. So?ul îndoliat al decedatei, Robert Torrelson (Scott Glenn), localnic în zona, a cerut o întâlnire. Adrienne asista la întâlnirea dintre ei, oi mai apoi îl acuza pe Paul pentru ca nu a recunoscut umanitatea oi valoarea femeii decedate. Paul raspunde criticându-i aspru ac?iunile oovaielnice. Nu trece mult timp însa oi acuza?iile lasa loc cuvintelor de mângâiere, oi cei doi se îndragostesc, prinoi la un moment dat într-o furtuna puternica.

Rela?ia sexuala care urmeaza este destul de inofensiv prezentata, doar cu prim-planuri cu fe?ele lor oi cu umeri goi a doua zi diminea?a. (Exista de asemenea o scena scurta cu Jean împreuna cu un presupus iubit în camera ei de hotel.) Întâlnirea dintre Adrienne oi Paul le va schimba, dupa cum spun ei, vie?ile, dar mai întâi Paul trebuie sa mearga în Ecuador unde fiul sau adult de care s-a înstrainat, Mark (James Franco), oi el medic, trudeote în mod nobil pentru saraci. (Într-un flashback tacut, o vedem pe so?ia lui Paul facându-oi bagajele, dar detaliile despre despar?irea lor sunt altfel vagi.) Despar?irea celor doi îndragosti?i conduce la o lunga coresponden?a. Deoi exista pu?in con?inut vadit problematic din punctul de vedere al rela?iilor sexuale sau al limbajului, povestea în esen?a prezinta într-o aura romantica o rela?ie adultera.

Filmul con?ine câteva înjuraturi, uooare aluzii sexuale, o rela?ie sexuala sugerata, oi acceptarea rela?iilor sexuale nemaritale oi a divor?ului. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=553