www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=55

Confessions of a Dangerous Mind

Regia:George Clooney
Roluri principale:George Clooney, Drew Barrymore, Julia Roberts, Sam Rockwell
Durata:113
Producator:Miramax Films
Premiera în România:23.01.2004

Actorul George Clooney îoi demonstreaza talentul oi ca regizor în primul sau film, "Confesiunile unei min?i periculoase", dar subiectul ales nu a fost cel mai inspirat. În centru se afla omul cunoscut ca inventatorul jocurilor de televiziune: Church Barris.

Sam Rockwell da via?a în film celui care a coborât nivelul televiziunii cu spectacole precum "The Gong Show," "The Dating Game" sau "The Newlywed Game." Scenariul scris de Charlie Kaufman se bazeaza pe memoriile lui Barris, în care acesta afirma ca ar fi avut o via?a dubla, de om de televiziune oi spion în acelaoi timp, ucigând 33 de persoane pentru CIA. Barris este un personaj violent, obsedat de sex oi de propria persoana, astfel ca spionajul invocat de el ar putea fi o simpla poveste, ceea ce face filmul oubred din start.

Carierea lui Barris începe la NBC, dupa care devine angajat al ABC, unde îi vine ideea spectacolului "The Dating Game". Când postul de televiziune îi respinge ini?ial proiectul, în decor apare elegantul agent CIA pe numele sau Jim Byrd (Clooney), care se ofera sa îl plateasca daca elimina inamici ai statului. Mai mult din dorin?a de bani decât din patriotism, Barris ucide primele persoane în deoertul mexican, dar nici nu îl intereseaza cu ce au greoit acestea. Modul de filmare oi muzica ne dau de în?eles ca privim o comedie neagra.

Barris ne arata ca otie doar sa se foloseasca oi apoi debaraseze de femei, fara a avea conceptele de respect, fidelitate sau angajament. Drew Barrymore joaca rolul lui Penny, prietena sa. Dupa ce ABC cenzureaza vulgarita?ile concuren?ilor din a doua încercare de episod pilot pentru "The Dating Game", spectacolul intra în emisie oi devine un succes, fiind urmat apoi de celelalte doua spectacole amintite mai sus. Byrd îl transforma pe Barris într-un ucigao entuziast, calatoriile lui în afara ?arii, cu câotigatorii concursurilor, fiind de fapt ocazii perfecte de a mai executa pe cineva.

În timp, spectacolele lui Barris îoi pierd interesul iar acesta devine obsedat de ideea ca un alt agent CIA îi doreote moartea. Barris îoi distruge propria via?a cautând sa îl distruga pe cel despre care crede ca îi vrea moartea. Clooney, fiind la primul sau film, oi-a introdus niote prieteni grei, dar care apar trecator în film: Matt Damon, Brad Pitt, Julia Roberts. Dincolo de numele de pe afio, este greu sa gaseoti ceva - mai ales în poveste - care sa te faca sa vrei sa vezi filmul. Modul în care Barris vede femeile, ca pe niote obiecte, limbajul vulgar - o scena întreaga este ocupata de o înjuratura - oi modul sau indiferent de a-oi ucide victimele, nu pot sa te atraga la film: mai bine î?i petreci acel timp în confesional, decât sa merga sa vezi confesiunile lui.

Datorita violen?ei intermitente, referin?elor sexuale, scenelor cu nuditate oi numeroaselor exprimari vulgare, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=55