www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=549

Regia:Ethan Coen, Joel Coen
Roluri principale:Brad Pitt, George Clooney
Gen:Comedie, Drama
Durata:96
Producator:Working Title Films
Premiera în România:31.10.2008

Fra?ii Coen - Joel oi Ethan - se dovedesc a fi extrem de versatili, oi "Citeote oi arde" este foarte diferit de sumbrul lor câotigator de Oscar de anul trecut, "Nu exista ?ara pentru batrâni". Nu pentru ca nu ar exista oi aici un ton mai întunecat, ci pentru ca este vorba în principal de o inteligenta comedie. Povestea se învârte în jurul a doi neferici?i angaja?i la o sala de fitness din Washington - Linda Litzke (Frances McDormand) oi Chad Feldheimer (Brad Pitt) - care gasesc memoriile fostului analist al CIA - acum concediat - Osborne Cox (John Malkovich), pe un CD de calculator.

Ei cred ca se afla în posesia unor informa?ii secrete cu care l-ar putea oantaja pe Cox cerându-i bani, oi dupa ce eoueaza în aceasta direc?ie, încearca sa vânda CD-ul ruoilor. Toate personajele sunt niote rata?i. Linda tânjeote dupa iubire, oi spera ca o opera?ie cosmetica radicala sa îi îmbunata?easca mult înfa?ioarea. Îoi petrece zilele cautând pe Internet pretenden?i potrivi?i, ignorând faptul ca oeful ei, Ted Treffon (Richard Jenkins), este total îndragostit de ea. Cox este un alcoolic înrait a carui so?ie autoritara, Katie (Tilda Swinton), îl înoeala cu oeriful federal Harry Pfarrer (George Clooney), un barbat casatorit.

Imediat ce afla ca so?ul ei oi-a pierdut slujba, Katie alearga la un avocat specialist în divor?uri, pentru a se elibera în vederea începerii unei noi vie?i alaturi de Harry. Dar acesta, un fustangiu cronic, care nu este nici el strain de siturile web de întâlniri amoroase, otie foarte bine ce mâna de fier are Katie, oi se hotaraote sa scape de ea. Toate aceste personaje ajung în cele din urma sa interac?ioneze în moduri surprinzatoare oi explozive. Fra?ii Coen au scris un scenariu extrem de inteligent, oi l-au regizat pe masura. Distribu?ia de prima mâna, dintre care unii sunt veterani ai filmelor lor anterioare, dezvaluie surprinzatoare veleita?i comice, la fel ca oi bine aleoii actori din rolurile secundare.

McDormand oi Pitt, în particular, fac o nepre?uita pereche comica, în tentativa lor de a deveni oantajioti. Paranoia crescânda a lui Clooney, pe masura ce circumstan?ele situa?iei lui scapa de sub control, este inspirat redata, ca oi adorarea de catre Jenkins a angajatei lui, disperarea lui Malkovich oi stilul glacial al lui Swinton. Scenele de sex oi de violen?a deschise sunt minimale, dar mul?i ar putea fi deranja?i de limbajul dur al filmului, care din pacate include câteva blasfemii deosebit de puternice.

Filmul con?ine multe înjuraturi oi câteva blasfemii; doua scene scurte cu violen?a, dintre care una oribila; rela?ii sexuale nemaritale sugerate; o gluma cu caracter sexual. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=549