www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=536

Regia:Chris Carter
Roluri principale:Gillian Anderson, David Duchovny
Gen:Mister, SF
Durata:105
Producator:Ten Thirteen Productions
Premiera în România:22.08.2008

"Dosarele X: Vreau sa cred", care ajunge în cinematografe la oase ani dupa transmiterea ultimului episod din seria de televiziune, este o drama investigativa cu un fir al ac?iunii oarecum macabru. Footii agen?i FBI Dana Scully (Gillian Anderson) oi Fox Mulder (David Duchovny), care timp îndelungat au format echipa pentru cercetarea fenomenelor paranormale, au lasat în urma goana dupa extratereotri, ea din proprie voin?a, el din necesitate. Scully este acum medic cu norma întreaga, în timp ce Mulder este un fugitiv, din cauza unor acuza?ii fabricate de superiorii lui pentru a-l discredita.

Când actuala oefa a FBI, Dakota Whitney (Amanda Peet), le cere celor doi ajutorul în investigarea unei rapiri, se da de în?eles ca, daca se poarta bine, Mulder va scapa de acuza?iile care i se aduc. Dar cererea vine într-un moment prost pentru Scully. Ea are grija de Christian (Marco Niccoli), un baiat curajos care moare din cauza unei boli rare, oi preocuparea ei a devenit atât profesionala cât oi personala. Cu toate acestea, nu doar este de acord sa ajute, dar ea oi calatoreote pâna la ascunzatoarea îndepartata a lui Mulder, oi îl convinge sa faca acelaoi lucru.

Investiga?ia este ghidata de un preot catolic, pr. Joseph Crissman (Billy Connolly), un pedofil condamnat. Scully este oripilata de infrac?iunile comise de acesta, considerându-l prefacut, dar Mulder este mai deschis oi recunoaote faptul ca poate avea o oansa la rascumpararea greoelilor. Între timp, Scully intra în conflict cu un alt cleric. Respectabil dar îngust în vederi, directorul spitalului, pr. Ybarra (Adam Godley), este hotarât sa îl trimita pe pacientul ei în stadiu terminal la un sanatoriu, în loc sa îi permita lui Scully sa încerce un tratament experimental.

Conflictul central dintre idealismul carismatic al lui Mulder oi cinismul "nu cred pâna nu vad" al lui Scully este prezent oi în film. Scenariul ridica probleme de etica medicala, credin?a oi iertare. Este corect ca Scully sa insiste pentru orice remediu posibil pentru copilul aflat pe moarte? Încapa?ânarea ei de a-l ?ine în via?a demonstreaza oare pur oi simplu lipsa de credin?a? Este iertarea posibila chiar oi pentru pr. Joseph? Aceste teme sunt tratate însa doar superficial.

Filmul con?ine ac?iune violenta, imagini cu par?i ale corpului taiate chirurgical, sugerarea unei rela?ii nemaritale, referin?e sexuale, limbaj vulgar oi necizelat ocazional oi o blasfemie. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=536