www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=532

Regia:Christopher Nolan
Roluri principale:Christian Bale, Heath Ledger, Maggie Gyllenhaal
Gen:Ac?iune, Aventuri, Crima, Drama, Mister, Thriller
Durata:152
Producator:Syncopy
Premiera în România:25.07.2008

"Cavalerul negru" nu este eroicul "Batman" al bunicilor nootri, ci un luptator complex din punct de vedere emo?ional, laudat dar oi ocarât de mul?imea celor pe care el îoi risca via?a ca sa îi salveze. În aceasta tumultuoasa oi uimitoare din punct de vedere tehnic continuare a filmului "Batman - Începuturi" din 2005, eroul asemanator cu liliacul (Christian Bale), alter ego al miliardarului Bruce Wayne, este provocat de Joker (Heath Ledger), un criminal anarhic lipsit total de orice cod moral, sa îoi dezvaluie identitatea, sau altfel vor muri zeci de oameni.

Batman este profund framântat de amenin?area lui Joker, mai ales ca opinia publica cere ca cruciatul cu manta neagra sa se predea, datorita luptei lui explozive împotriva crimei. Între timp, Harvey Dent (Aaron Eckhart), cinstitul procuror districtual - care întâmplator este oi rivalul lui Bruce în cucerirea sentimentelor avocatei Rachel Dawes (Maggie Gyllenhaal) -, lucrând în tandem cu locotenentul Jim Gordon (Gary Oldman), oef al brigazii de lupta împotriva crimei din orao, se straduieote sa aduca integritate în oraoul Gotham profund corupt. Atât Gordon cât oi Dent - ajuta?i de Rachel ca procuror adjunct - trebuie sa lucreze în limitele legii, dar se bazeaza pe Batman ca aliatul lor neoficial cu o abordare mai pu?in ortodoxa.

Ledger, care a murit tragic la începutul acestui an, este electrizant în acest ultim rol al sau: arogant, zeflemitor oi diabolic. Interpretarea lui vibranta pune în umbra aproape întreaga distribu?ie, care îi include pe Michael Caine oi Morgan Freeman în rolul lui Alfred, majordomul impecabil al lui Wayne, oi respectiv Lucius Fox, directorul executiv al Wayne Enterprises; Eric Roberts în rolul gangsterului Maroni; oi Nestor Carbonell în rolul primarului oraoului Gotham. Regizorul oi co-scenaristul Christopher Nolan realizeaza extraordinar un mediu haotic oi brutal, dar având totuoi ca fundament buna-cuviin?a. O scena culminanta implicând o decizie morala din partea a sute de oameni sus?ine puternic aceasta observa?ie, la fel ca oi alte mici acte de onoare din film.

Filmul con?ine nesângeroasa dar intensa ac?iune violenta incluzând împuocaturi, explozii oi mutilari, dar practic nici un element cu caracter sexual sau limbaj criticabil. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=532