www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=529

Regia:Peter Segal
Roluri principale:Steve Carell, Anne Hathaway
Gen:Ac?iune, Comedie, Crima
Durata:110
Producator:Mosaic Media Group/Mad Chance/Callahan Filmworks
Premiera în România:11.07.2008

Scapa?i de Smart este o transpunere pe marele ecran a îndragitei serii de televiziune din anii 1960, creata de Mel Brooks oi Buck Henry. Steve Carell a mootenit rolul agentului secret Maxwell Smart imortalizat de Don Adams, oi se potriveote perfect acestui rol. Când neîndemânatic, când inteligent, Carell ne face sa îndragim de-a lungul întregului film personajul sau. În rolul frumoasei Agente 99, partenera neîncrezatoare a lui Max, ce a apar?inut Barbarei Feldon, o întâlnim pe Anne Hathaway, care se potriveote bine cu Carell.

Scenariul lui Tom J. Astle oi Matt Ember ne arata cum Max devine agent dupa ce a lucrat ca analist pentru CONTROL, agen?ia dedicata luptei împotriva sindicatului crimei cu numele KAOS. Deoi Max îoi dorea mult aceasta promovare, oi oi-a luat examenul cerut, nu a ajuns pâna acum agent deoarece oeful CONTROL (Alan Arkin) nu dorea sa piarda un bun analist. Totul se schimba atunci când KAOS aproape distruge sediul CONTROL, oi compromite identita?ile agen?ilor sai din lumea întreaga.

Dupa ce a trudit în umbra impunatorului Agent 23 (Dwayne Johnson), Max primeote în cele din urma numirea. Completeaza personalul de la CONTROL doi inventatori de gadgeturi, Bruce (Masi Oka) oi Lloyd (Nate Torrence), oi agen?ii 91 (Terry Crews) oi Larabee (David Koechner). Max oi 99 sunt trimioi în Rusia pentru a se confrunta cu oeful Siegfried (Terence Stamp), cu acolitul lui, Shtarker (Ken Davitian), oi cu ucigaoul profesionist Dalip (Dalip Singh).

Regizorul Peter Segal echilibreaza cu dibacie ac?iunea, comedia oi sentimentele. Exista o uooara satira politica, James Caan interpretând rolul unui preoedinte american nu prea diferit de cel actual. Nu exista elemente sexuale fa?ioe, oi secven?ele de ac?iune, cum ar fi aceea cu Max, 99 oi Dalip într-o lunga cadere libera dintr-un avion, nu sunt niciodata sângeroase; oi nici comedia nu este vulgara sau de prost gust. Exista o frumoasa camaraderie între agen?ii CONTROL, oi chiar un moment amuzant de legatura între Max oi temutul Dalip.

Totuoi, o parte a limbajului, a secven?elor comice oi a aluziilor sunt adulte prin natura lor, oi i-ar putea exclude de la vizionare pe spectatorii mici, deoi poate aluziile nu le vor în?elege. Pâna în punctul lui culminant, cu un atac perfid programat pe notele Odei bucuriei a lui Beethoven, filmul are o ac?iune remarcabila, fara sa restrânga însa râsetele.

Filmul con?ine multa ac?iune violenta comica incluzând ucideri, uooare referin?e sexuale, limbaj oi expresii necizelate, un gest vulgar oi o scena scurta cu nuditate masculina par?iala; poate fi acceptabil pentru adolescen?i mai mari. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=529