www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=521

Regia:M. Night Shyamalan
Roluri principale:Mark Wahlberg, Zooey Deschanel
Gen:Drama, SF
Durata:91
Producator:20th Century Fox Film Corporation
Premiera în România:13.06.2008

"Întâmplarea" este un incitant oi doar sporadic înfricooator thriller, cu un bine inten?ionat deoi destul de evident mesaj social. În scena de deschidere, se întâmpla lucruri ciudate în Central Park din New York, plimbare?ii de dupa-amiaza fiind deodata înghe?a?i în timp, oi o tânara care citeote liniotita pe o banca sim?ind brusc impulsul de a-oi lua acul de par oi a oi-l împlânta în gât. La câteva strazi distan?a, constructorii încep sa se arunce de pe o cladire, ajungând la sol cu bufnituri înspaimântatoare. Ce se întâmpla?

Într-un liceu din Philadelphia, profesorul de otiin?e Elliot Moore (Mark Wahlberg) este întrerupt în discursul sau despre dispari?ia misterioasa a albinelor din lume de catre directoare, care le cere profesorilor sa îi trimita pe elevi acasa. Împreuna cu so?ia lui, Alma (Zooey Deschanel), terapeuta, extrem fragila din punct de vedere emo?ional - pe care o roade vina din cauza unui flirt cu un coleg -, cu cel mai bun prieten al sau, Julian (John Leguizamo), oi cu fiica lui Julian, Jess (Ashlyn Sanchez), se alatura maselor care parasesc oraoul cu trenul. Aflându-se pe drum, pasagerii afla despre un alt eveniment cataclismic ce a avut loc în oraoul lor. În cele din urma, ei vor coborî în localitatea Filbert.

Nu peste mult timp chiar oi acest adormit oraoel începe sa manifeste semnele epidemiei, despre care în?elegem acum ca îi face pe cei infecta?i sa se sinucida. Este un atac terorist, aoa cum relateaza pu?inele buletine de otiri ramase? Sau, dupa cum banuieote profesorul de otiin?e Elliot, acest lucru ar putea avea legatura cu plantele oi copacii, care tremura oi se leagana în bataia vântului ori de câte ori este pe cale sa se întâmple ceva rau? Julian devine disperat sa îoi gaseasca so?ia, cu care a pierdut legatura, oi pleaca spre Princeton, pentru a o gasi, lasând-o pe Jess în grija lui Elliot oi a Almei. Tema generala a filmului, aoa cum am mai aratat, este una admirabila, oi vindecarea treptata a rela?iei maritale tulburate dintre Elliot oi Alma este redata în mod emo?ionant.

Filmul con?ine câteva foarte scurte dar oocante imagini cu ucideri, mutilari oi moarte, scurta blasfemie oi câteva cuvinte necizelate, multiple sinucideri sugerate, oi o referin?a cu caracter sexual. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=521