www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=518

Regia:Wong Kar-Wai
Roluri principale:Jude Law, Norah Jones
Gen:Drama, Romantic
Durata:90
Producator:Block 2 Pictures, Studio Canal
Premiera în România:30.05.2008

"Iubire cu gust de afine", debutul în limba engleza al regizorului chinez Wong Kar Wai, ale carui filme anterioare au fost amplu laudate pentru elegan?a lor cinematica oi pentru delicata zugravire a rela?iilor, ne vorbeote despre Elizabeth, o tânara sensibila, încrezatoare din fire, interpretata de cântarea?a Norah Jones. Parasita de prietenul ei, gaseote consolare în în?elegatorul proprietar al unui local din New York, Jeremy (Jude Law). Titlul se refera la placinta din meniul lui Jeremy, de la care porneote legatura dintre el oi Elizabeth.

Exista într-adevar o atrac?ie între cei doi, dar tânara simte nevoia de a parasi fara nici o explica?ie oraoul, pornind într-o odisee de descoperire de sine de-a lungul ?arii. Se angajeaza ca oi chelneri?a în Memphis, unde întâlneote un poli?ist alcoolic pe nume Arnie (David Straitharn), caruia îi este dor de so?ia lui, Sue Lynne (Rachel Weisz), de care s-a despar?it. Apoi în Nevada, lucrând într-un cazino, întâlneote o înraita jucatoare de poker, Leslie (Natalie Portman, în cea mai buna interpretare din film), care o convinge pe Elizabeth sa o sus?ina dupa o mare pierdere. Prin intermediul acestor interac?iuni, Elizabeth ajunge sa se în?eleaga mai bine pe sine, gasind în ceilal?i reflec?ii ale propriei goliciuni.

Filmul este poetic, în stilul filmelor anterioare ale lui Wong. Fotogenica Jones are un rol destul de pasiv, astfel încât este dificil de evaluat adevarata ei latura actoriceasca, dar reuoeote sa redea o protagonista înduiooatoare, oi interpreteaza un cântec impresionant. Actorii cu nume mari din rolurile secundare ofera în general interpretari de calitate, deoi marea scena emo?ionala a lui Weisz suna pu?in fals. Portman este remarcabila în felul în care reuoeote sa redea faptul ca aparen?ele atitudinii ei îi mascheaza de fapt vulnerabilitatea. De fapt, scenariul, apar?inând lui Wong oi lui Lawrence Block, prezinta toate personajele ca persoane în principiu decente luptându-se cu singuratatea emo?ionala.

Filmul con?ine câteva blasfemii oi înjuraturi, scurte secven?e violente, fumat oi consum de alcool. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=518