www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=513

Regia:Steven Spielberg
Roluri principale:Cate Blanchett, Harrison Ford
Gen:Ac?iune, Aventuri
Durata:124
Producator:Lucasfilm Ltd.
Premiera în România:23.05.2008

"Indiana Jones oi regatul craniului de cristal" marcheaza mult aoteptata reîntoarcere a seriei de ac?iune oi aventuri oi a îndragitului ei erou - la aproape 20 de ani dupa partea a treia, "Indiana Jones oi Ultima Cruciada" (1989). Amplasat în 1957, în mijlocul Razboiului Rece, filmul începe cu titularul arheolog-profesor (Harrison Ford) fiind prins de ruoi oi dus într-o tabara militara undeva în deoert.

Agenta sovietica Irina Spalko (Cate Blanchett) este comandanta lor, avându-l alaturi pe Col. Dovchenko (Igor Jijikine). Ei încearca sa îl coopteze pe Indy sa gaseasca anumite ramaoi?e mumificate ascunse de americani. Spalko spera ca acestea sa o conduca spre aoa-numitul Craniu de cristal al lui Akator, despre care crede ca ar avea puteri paranormale. Jones evadeaza, deoi la scurt timp dupa aceea trebuie sa supravie?uiasca unui test nuclear într-un oraoel populat de marionete de plastic. Când se întoarce la munca lui de profesor la fictivul Colegiu Marshall, îoi pierde slujba din pauza paranoiei FBI-ului.

O vizita a tânarului Mutt (Shia LaBeouf) - un biciclist rebel care se dovedeote a fi fiul fostei iubite a lui Indy, Marion Ravenwood (Karen Allen) - îl pune pe Jones pe urmele blegului profesor Oxley (John Hurt) oi, desigur, ale craniului. Cautarea îi duce în exoticul Peru, unde aventura lor are loc în deasa padure tropicala. Craniul este gasit destul de repede, dar apoi misiunea lor va deveni aceea de a-l duce acolo unde îi este locul. Ajuta?i de duplicitarul mercenar Mac (Ray Winstone), Spalko oi agen?ii ruoi sunt pe urmele lor.

Regizorul Steven Spielberg surprinde în mod extraordinar mult din spiritul filmelor anterioare, introducând oi binevenite elemente noi. Ford este înca într-o forma fizica buna, Blanchett - bruneta de data aceasta - joaca bine în rol de raufacatoare, iar personajul lui LaBeouf este în cele din urma un tovarao de nadejde, care ajunge sa îl admire pe Indy. Parin?ii copiilor dornici sa vada filmul vor trebui sa decida daca elementele semnalate ar putea fi problematice pentru copiii lor, dar lasând la o parte cele câteva înjuraturi (fara blasfemii) oi violen?a nesângeroasa, în ansamblu filmul nu ar trebui sa ridice obiec?ii pentru a fi vizionat de persoane de la adolescen?ii mai mari în sus.

Filmul con?ine ac?iune violenta intensa, câteva înjuraturi oi sugerarea unei rela?ii premaritale în trecut. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=513