www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=501

Regia:Andy Tennant
Roluri principale:Matthew McConaughey, Kate Hudson, Donald Sutherland
Gen:Aventuri, Comedie, Romantic, Thriller
Durata:113
Producator:De Line Pictures/Bernie Goldmann
Premiera în România:11.04.2008

În "Aurul nebunilor", Matthew McConaughey joaca rolul lui Ben "Finn" Finnegan, un deotept dar veonic ghinionist vânatori de comori, care este pe punctul de a gasi ?elul sau de o via?a: stravechi cufere cu comori spaniole, pline cu aur oi bijuterii. În scenele de deschidere ale filmului, el reuoeote sa îoi scufunde propria ambarca?iune lânga o insula din Caraibe în timp ce exploreaza încântat fundul oceanului, unde gaseote un taler antic ce confirma faptul ca comoara este aproape.

Când îi duce pre?iosul vestigiu investitorului sau - gangsterul Bigg Bunny (Kevin Hart) - acesta decide sa îoi însuoeasca el prada oi le da instruc?iuni acoli?ilor sai, Curtis (Brian Hooks) oi Cordell (Malcolm-Jamal Warner), sa scape de Finn în adâncul marii. Între timp, so?ia lui Finn, Tess (Kate Hudson), care odinioara împartaoea entuziasmul lui pentru cautari oi care acum lucreaza pe luxosul iaht al miliardarului Nigel Honeycutt (Donald Sutherland), îi intenteaza divor?ul iresponsabilului ei so?. Deoarece Curtis oi Cordell îl fac pe Finn sa întârzie la audieri, divor?ul se pronun?a în lipsa lui, oi Tess este surda la rugamin?ile lui de împacare.

Curând dupa aceasta, Finn prinde palaria luata de vânt de pe capul Gemmei (Alexis Dziena), fiica rasfa?ata a lui Nigel. Finn este ranit, aoa ca fata îl duce pe iahtul tatalui ei. Aici se întâlneote cu neîncrezatoarea Tess, oi cei doi ajung sa le povesteasca lui Nigel oi Gemmei istoria aoa numitei "zestre a reginei" - pierduta în mare în 1715. În scurt timp aceotia împartaoesc entuziasmul lui Finn pentru cautarea comorii. Aoteptata rivalitate dintre Tess oi Gemma nu se materializeaza deloc, Tess asumându-oi mai mult un rol de mentor pentru Gemma, înva?ând-o ca nu trebuie "sa faca pe proasta pentru a ob?ine ceea ce doreote". ai, desigur, scenariul arata clar ca, divor?a?i sau nu, Finn oi Tess sunt în continuare nebuni unul dupa celalalt. Când Bigg îl angajeaza pe vechiul mentor al lui Finn, Moe Fitch (Ray Winstone), pentru a localiza comoara, nara?iunea devine o cursa fanatica pentru a vedea cine ajunge primul la ea.

Exista multa violen?a comica - McConaughey este pocnit în cap de atâtea ori încât le pierdem oirul - dar în ciuda atentatului lui Bigg asupra vie?ii lui Finn, tonul nu este în general prea dur. Interpretarile, scenele acvatice deosebit de frumoase oi con?inutul moral (în special legatura tata-fiica dintre Nigel oi pâna la urma nu chiar atât de superficiala Gemma) sunt plusuri, dar scenariul nu este prea inteligent, în timp ce secven?ele de ac?iune sunt vii dar nu cu adevarat incitante.

Filmul con?ine limbaj necizelat oi vulgar, ac?iune violenta moderata, o rela?ie sexuala sugerata într-o biserica abandonata, tachinari cu caracter sexual. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=501