www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=50

Roluri principale:John Travolta, Connie Nielsen, Samuel L. Jackson
Gen:Thriller
Durata:95
Rating:A-IV (R)
Producator:Phoenix Pictures
Premiera în România:23.01.2004

Atunci când lucrurile nu merg bine în Panama, într-o opera?iune de antrenament a For?elor Speciale, este chemat un fost poli?ist sa afle unde sunt trupurile solda?ilor oi ce s-a întâmplat. Astfel s-ar prezenta filmul de ac?iune "Basic - Instruc?ia", regizat de John McTiernan, cel care a realizat oi alte filme de acelaoi tip, de succes, precum "Die Hard" sau "Predator".

John Travolta, în rolul lui Tom Hardy, domina majoritatea scenelor în rolul de investigator al misterului, chemat de un fost coleg, col. Styles (Tim Daly). Hardy este chemat de fapt pentru a-l ajuta pe oeful poli?iei militare din Fort Claytor, cpt. Osborne (Connie Nielsen), care nu reuoeote sa ob?ina prea multe informa?ii de la cei doi supravie?uitori, Dunbar (Brian Van Holt) oi Kendall (Giovanni Ribisi). Rela?iile dintre Hardy oi Osborne sunt tensionate de suspiciuni, primul fiind acuzat în trecut ca a primit mita de la trafican?ii de droguri.

Dunbar cedeaza în final oi povesteote versiunea sa, despre sergentul West (Samuel L. Jackson), urât de to?i pentru tratamentul pe care îl aplica celor oase solda?i afla?i în grija, pe care i-a aruncat dintr-un elicopter în jungla din Panama în timpul unei nop?i furtunoase. Conform lui Dunbar, sergentul a fost împuocat, ceea ce s-a trasnformat într-un incident armat, astfel ca în final au scapat doar doi, iar corpurile celorlal?i au fost pierdute în ape. Kendall poveote o istorie pu?in diferita, care îl incrimineaza pe Dunbar. Col. Styles ar vrea sa închida aici cercetarile, facându-l vinovat pe Dunbar oi creditându-l pe Kendall, care este fiul unui general care i-ar putea ruina via?a daca ar fi implicat într-un scandal. ai totuoi Osborne nu crede, oi împreuna cu Hardy continua sa sape pentru a lamuri misterul.

Filmul aminteote de unul clasic al anilor '50, "Rashomon", în care din nou era vorba despre ce i s-a întâmplat sergentului oi solda?ilor afla?i sub ascultarea lui. Complotul din "Basic - Instruc?ia", mergând pe acelaoi fir, este incitant la început dar îoi pierde din interes pe parcurs. În film mai apar Taye Diggs, acuzat ini?ial ca l-a împuocat pe West, oi Harry Connick Jr. în rolul unui medic de o moralitate dubioasa. Dar Travolta duce de fapt tot filmul. Filmul ar putea fi considerat de succes de catre audien?a masculina, dar prea multele împuocaturi oi limbajul vulgar îl va face mai pu?in interesant pentru audien?a creotina.

Datorita numeroaselor scene de violen?a, limbajului dur oi cu vulgarita?i, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-IV - adica pentru adul?i, cu rezerve. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica cu acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=50