www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=484

Michael Clayton

Regia:Tony Gilroy
Roluri principale:George Clooney, Tilda Swinton
Durata:119
Producator:Castle Rock Entertainment
Premiera în România:22.02.2008

"Michael Clayton" este un film în care lucrurile se desfasoara rapid iar jocul actoricesc este la înaltime, prezentând doar câteva zile din viata complicata a celui care da îi titlul, cu toate acestea reusind sa ofere o actiune intriganta si plina de suspans, morala si psihologica deopotriva. Michael Clayton (George Clooney) este cel care rezolva problemele pentru "Kenner, Bach & Ledeen", o firma de avocatura condusa de Marty Bach (Sydney Pollack). Astfel el este obisnuit sa rezolve problemele altora, de la fuga de la locul accidentului la furt din magazine.

Problema lui Clayton este acum Arthur Edens (Tom Wilkinson), care dispare în timpul unei depozitii vitale. E vorba de un proces de milioane de dolari împotriva unei companii agrochimice. Când "recuperarea" lui Edens se demonstreaza a fi de fapt urmarirea unui tradator al cauzei, Karen Crowder (Tilda Swinton) îi spune categoric lui Clayton ca trebuie sa apeleze la orice metode ar sti, dar sa îl aduca înapoi. Cum Edens stapâneste bine dreptul, nu va fi o sarcina usoara. Presiune suplimentara adauga faptul ca Clayton are o datorie de platit, iar singura sansa sa acopere suma este sa primeasca un "bonus" substantial de la firma. Aceasta se va întâmpla doar daca reuseste sa ajunga la Edens.

Fanii trilogiei cu Jason Bourne nu vor fi surprinsi sa vada ca scenaristul seriei, Tony Gilroy, îsi face aici debutul de regizor, cu un film captivant, la care i-a scris scenariul. La fel de laudabile sunt prestatiile lui Clooney, care a fost si producator al filmului; similar Pollack si Swinton. Toata distributia este superba, dar filmul în cele din urma e dus de Wilkinson. De la monologul de la început, personajul sau, care balanseaza între inteligenta si nebunie, îsi pune o întrebare esentiala: este el, sau sistemul împotriva caruia s-a rasculat, cel care a înnebunit? Pe parcurs sunt atinse diverse probleme, precum coruptia, îmbogatirea, respectarea obligatiilor.

Filmul contine mult limbaj necizelat, blasfemii si nuditate. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=484